مرکز اینترنت اشیا ایران » درباره اینترنت اشیا » بیشتر بشناسیم

پروفسور رحیم تفضلی
images_tafazoliiot
رئیس موسسه سیستم­‌های ارتباطی (ICS)

پروفسور تفضلی از ژانویه 2010 در بخش مدیریت موسسه سیستم­‌های ارتباطی (ICS) فعالیت کرده و از سال 2012 مدیریت مرکز نوآوری 5G را عهده دار شده است.

او دارای بیش از 25 سال تجربه در زمینه آموزش و انجام تحقیقات در حوزه ارتباطات دیجیتال است. پروفسور تفضلی نویسنده و نیز همکار نویسنده در بیش از 500 انتشارات پژوهشی بوده و به طور منظم برای ارائه مذاکرات و سخنرانی­‌های برجسته کنفرانس‌­ها و کارگاه­‌های بین المللی دعوت شده است. او همچنین دو کتاب “فناوری­‌های آینده بی­‌سیم”، جلد اول (2004) و جلد دوم (2006) که هر دو توسط ویلی منتشر شده را ویرایش نموده  و در بیش از 30 اختراع ثبت شده در حوزه ارتباطات دیجیتال همکاری داشته است. پروفسور تفضلی راهبر مطالعه بر روی چالش‌های بزرگ اینترنت اشیا در شورای تحقیقات بریتانیا (RCUK) و انجمن استراتژی فناوری (TSB) نیز بوده است.

او مرتبا توسط دولت­‌ها جهت ارائه مشاوره درخصوص فناوری­‌های 5G دعوت شده است. پروفسور در سال 2014 در کنار شهردار لندن به عنوان یکی از مشاوران آن در حوزه طرح 2050 سرمایه گذاری زیرساختی لندن فعالیت کرده است. در همان سال او همچنین سخنگوی اجلاس D5 دولت بریتانیا (بریتانیا، نیوزیلند، کره جنوبی، استونی و اسرائیل) در لندن بوده است.

او عضوی از مراکز زیر بوده است :

– انجمن شهرهای هوشمند بریتانیا (از نوامبر 2013)

– هیئت سیاست‌گذاری ارتباطات IET

– گروه مشاوران کاری BIS  (کسب و کار، نوآوری و مهارت‌ها) بریتانیا در دفتر اندازه­‌گیری ملی جهت برنامه­‌های NPL (از مارچ 2012)

– هیات مشاوران صنعت نوآوری ICT بریتانیا (از سپتامبر 2014)

پروفسور تفضلی مصاحبه‌های بسیاری با رسانه­‌های بین المللی (تلویزیون، رادیو و مقالات چاپ­ شده) داشته است. در سال 2011 به جهت کمک­‌های شخصی به جهان بی­سیم، پروفسور رحیم تفضلی به عنوان یکی از اعضای انجمن تحقیقات جهان بی­سیم (WWRF)  و همچنین یکی از افراد مهم گروه‌های تحقیقاتی پیشرو در اروپا منصوب شد. 28 امین جایزه برجسته KIA در سال 2015 برای همکاری پروفسور تفضلی در زمینه  فناوری ارتباطات به او اهدا شد.

(برندگان جایزه بین ­المللی خوارزمی (KIA) در ایران، از میان دانشمندان و محققان بین­ المللی برجسته ‌ای که در پیشرفت علم و فناوری تایید شده توسط  کمیته علمی IROST (سازمان تحقیقات علوم و فناوری ایران) مشارکت دارند انتخاب می­‌شوند.

Richard Linger
مدیر بخش Technology Gateway موسسه فناوری Nimbus
Andrew Thomas
هم‌ بنیانگذار شرکت Skybell
Dr. Mazlan Abbas
مدیرعامل و هم بنیانگذار FAVORIOT
Raffaele Giaffreda
رئیس فعالیت‌های تحقیقاتی اینترنت اشیا CREATE-NET
Jenny Fielding
سرمایه‌گذار در حوزه اینترنت اشیا