مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

فناوری Firefly LiFi از دیودهای نوری LED برای پل بی سیم 5G به صرفه برای شبکه های هوشمند شهری استفاده می کند.

فناوری Firefly LiFi

 فناوری Firefly LiFi از دیودهای نوری LED برای پل بی سیم  5G  به صرفه برای شبکه های هوشمند شهری استفاده می کند.


تولیدکنندگان راه حل های LiFi از تکنولوژی LED برای معرفی پل های بی سیم 5G کم هزینه برای شبکه های شهرهای هوشمند استفاده می­کنند که امنیت بهتر و ظرفیت داده بالاتری برای شبکه های داخلی و بی سیم برای خانه(WTTH) و برنامه های backhaul بیرونی را پیشنهاد می­دهند.

فناوری Firefly LiFi که در حال حاضر محصولات متناسب با نور را برای برنامه های داخلی عرضه می­کند برای اولین بار این راه حل پل بی سیم جدید را برای محدوده بیشتری از فضای بیرونی  و همچنین برنامه های نقطه به نقطه داخلی تنظیم کرده است.

Firefly LiFi راه حلی رایگان برای ارتباطات نقطه به نقطه 5G LTE,LiFi, و IP Security Camera Backhaul طراحی کرده است.این راه حل به جای فرکانس رادیویی (RF)  برای انتقال اطلاعات از طیف نور استفاده می کند.

این راه حل ها را می توان در محوطه مدرسه، کالج یا دانشگاه مستقر کرد، ساختمان ها را متصل کرد و می تواند در کارخانه ها، فرودگاه ها، انبارها و استادیوم ها مورد استفاده قرار گیرد. این تضعیف تداخل RF ، بسیار امن تر از راه حل های RF / WiFi backhaul و جلوگیری از تصادم­های RF در شبکه های شهری است.

درجای دیگر، Ericsson ، Intel  و Telstra برای نشان دادن اولین تجربه بازی های اینترنتی جهانی بر بستر 5G گرد هم آمدند. برای قدرت بخشیدن به نمایش مرکز نوآوری G Telstra5در ساحل طلائی، شرکت ها از اتصال بی سیم mmWave توسط پلت فرم توسعه اینتل پلتفرم تستی موبایل 5G و ایستگاه پایه 5G اریکسون و شبکه اصلی در لپ تاپ / رایانه های شخصی Dell Alienware استفاده کردند. تجربه بازی بر بستر 5G  برای یازیکنان حرفه ای استرالیایی The Chiefs به عنوان اولین تیم eSport در جهان ثبت شد.

امیلیو رومئو، مدیر استرالیا و نیویورک اریکسون گفت: “ما با Telstra و اینتل همکاری کرده ایم تا یک تجربه بازی بی نظیر با 5G را به حرفه ای های Esports تحویل دهیم که به آن ها اجازه می دهد تا با موبایل در حالی که تاخیر کمی دارد بازی کنند. این در حالی است که این قابلیت هم اکنون تنها با شبکه های سیمی امکان پذیر است. این نمایش نمونه دیگریست که چگونه تاخیر کم و بازده بالا میتواند در صنایع مختلف برای افزایش بهره وری و تحرک بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

Firefly LiFi1

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید