مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

دیدار ترامپ با مدیران فناوری در مورد هواپیماهای بدون سرنشین و اینترنت اشیا

Airplane

دیدار ترامپ با مدیران فناوری در مورد هواپیماهای بدون سرنشین و اینترنت اشیا

دونالد ترامپ در دیدار با مدیران اجرایی شرکت‌های فناوری و سرمایه‌گذاری، در مورد چگونگی نقش دولت در گسترش فناوری‌های نوظهور مانند اینترنت اشیا و هواپیماهای بدون سرنشین گفتگو کرد.

ترامپ بیان کرده است:” ما می‌خواهیم مقام اول جهان باقی بمانیم. ما با انقلاب‌های تکنولوژیکی جدیدی مواجه هستیم که می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی را بهبود بخشیده و ثروت جدیدی برای شرکت‌ها و خانواده‌های آمریکایی ایجاد کند “.

در این نشست Jeff Immelt مدیر اجرایی جنرال الکتریک، Randall Stephenson مدیرعامل AT&T، Marcelo Claure مدیرعامل  Sprint و Steve Case سرمایه‌گذار و مؤسس کمپانی AOL  جهت ارائه پیشنهادات در مورد نقش دولت در ترغیب فناوری‌های خصوصی و تنظیم رهنمودها و دستورالعمل‌های مناسب برای فناوری‌های جدید، دعوت‌شده بودند.

در این نشست عمومی رئیس‌جمهور و مدیران حاضر، در برابر خبرنگاران و دوربین‌های تلویزیونی عملکرد یکدیگر را تقدیر و ستایش کردند.

Michael Kratsios، مسئول دفتر رئیس‌جمهور در مصاحبه با خبرنگاران گفته است:”مدیران شرکت‌ها باهدف بحث در مورد هواپیماهای بدون سرنشین، اینترنت اشیا و ایجاد سرمایه برای راه‌اندازی مناطقی مانند Silicon Valley در این مذاکرات شرکت کرده بودند.”

تغییر سبک زندگی

ترامپ اشاره کرد:” ما باید دریابیم که این فناوری‌های مهم چگونه زندگی مدرن ما را درزمانی که کارگران بتوانند تا محل خود پرواز کنند و یا دکل‌های مخابراتی به‌اندازه یک جعبه پیتزا کوچک شوند، تغییر خواهند داد “.

اخیراً ترامپ با مدیران فناوری اپل و آمازون، Tim Cook و  Jeff Bezos به‌منظور دستیابی به راه‌حل‌های افزایش بهره‌وری دولت فدرال گفتگو کرده و از کالج Kirkwood Community جهت بحث در مورد کاربرد فناوری اینترنت اشیا در کشاورزی بازدید کرده است. همکاری با کاخ سفید در جهت اثرگذاری در رویکردهای فناوری دولت در حالی بیان شد که بسیاری از مدیران کمپانی‌ها از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ انتقاد کرده بودند.

مدیرعامل AT&T در مصاحبه با کانال تلویزیونی CNBC اظهار کرده است:” من با قوانین سبک‌تری که در دولت ترامپ وعده داده‌شده بود موافقم و در مورد اصلاحات مالیاتی خوش‌بین هستم. کاهش مالیات می‌تواند زمینه بیشتری جهت سرمایه‌گذاری کمپانی‌هایی مانند AT&T ایجاد کند “.

شبکه‌های جدید

AT&T و سایر شرکت‌های مطرح آمریکا برنامه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در مرحله بعدی زیرساخت شبکه (نسل پنجم) ارائه کرده‌اند و با توجه به رشد سریع این فناوری، در عصر اینترنت اشیا خودروهای بدون نیاز به سرنشین می‌توانند خود را با وسایل نقلیه دیگر هماهنگ کنند.

مدیرعامل شرکت T-Mobile، Mike Sievert بیان کرده است:” من به دنبال اشتراک‌گذاری ایده‌ها با کاربران هستم. اگر ما همه‌چیز را در جای صحیح خود قرار دهیم، اینترنت اشیا و 5G می‌توانند فرصت‌های بسیاری را برای کشور فراهم کند. در این نشست تعداد قابل‌توجهی از مدیران حضور دارند و مکالمه‌ی جالبی برقرار خواهد شد “.

Case مالک کمپانی  Revolution LLC، در وب‌سایت خود از تصمیم همکاری با ترامپ دفاع کرده است. او اظهار کرده است:”من میدانم مردم همکاری با کاخ سفید را زیر سؤال خواهند برد اما من مدت زیادی است از همه‌ی اشخاص حامی پیشرفت و تعالی حمایت می‌کنم “.

در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین، دولت برای تنظیم بازار تصمیم به تولید بیشتر این نوع هواپیما گرفته و این اقدام ممکن است این صنعت را بیشتر در معرض خطر قرار دهد، اما اینترنت اشیا می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای هواپیماهای بدون سرنشین فراهم نماید.

هرروزه تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیا افزایش‌یافته و همه اشیا از یخچال و دستگاه‌های حرارتی تا خودروها و ماشین‌آلات صنعتی به هم متصل خواهند شد.

هدف اصلی این فناوری افزایش بهره‌وری و پاسخگویی در زمینه‌های مدیریت خطوط تولید صنعتی، سیستم‌های ترافیکی و سلامت جامعه از طریق نظارت از راه دور و خودکارسازی بوده و بر اساس ارزیابی‌های گروه مشاوره Boston، هزینه همکاری در پروژه‌های اینترنت اشیا به 280 میلیارد دلار در سال 2020 خواهد رسید.

Michael Kratsios معتقد است جهت مدیریت این تحول چشمگیر به زیرساخت‌های مناسب‌تری نیاز است.

Darius Adamczyk مدیرعامل کمپانی Honeywell و John Stratton معاون اجرایی کمپانی Verizon ازجمله شرکت‌کنندگان این مذاکرات بودند.

دیدار ترامپ با مدیران فناوری در مورد هواپیماهای بدون سرنشین و اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید