مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

اینترنت اشیا چیست؟

UTECH IoT

اینترنت اشیا چیست؟


 اینترنت اشیا یا “IoT” یک چارچوب مفهومی است که در طیف وسیعی از دستگاه به وسیله  اتصال و اطلاعات ها مطرح می شود. با استفاده از IoT ما می توانیم انواع ماشین آلات را با تعبیه سیستم عامل های سخت افزاری و نرم افزاری متصل کنیم که آنها را قادر می سازد تا مقدار زیادی  از داده ها را در  زمان واقعی به اشتراک بگذارند. این داده ها را می توان با استفاده از سرور های از راه دور ذخیره کرد و برای ارائه اطلاعات مفهومی تجزیه و تحلیل کرد.

سخت افزار های IoT به سنسورهای خود متصل می شوند یا سنسورهای اضافی را می توان برای به دست آوردن داده های مختلف نصب کرد. IoT دارای توانایی کنترل دستگاه از راه دور است. عمدتا چنین فازهای بین المللی از طریق انتقال اطلاعات و دستورالعمل ها از طریق مخابرات و اینترنت شکل می گیرد. سپس داده های منتقل شده می توانند به طور مستقیم یا از طریق ابر دسترسی پیدا کنند . IoT یکی از سریعترین صنایع رو به رشد است که در حال حاضر به 30 میلیارد دستگاه متصل است و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 150 میلیارد برسد. راه حل های IoT برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی از جمله ماشین آلات کارخانه، وسایل نقلیه جاده ای، ماشین آلات جابجایی زمین، ژنراتورهای برق و لوازم خانگی قابل اجرا است.

UTECH IoT

راه حل های UTECH IoT می تواند به شما در درک اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند بهره وری را افزایش دهد کمک کند، و با پیوستن به انقلاب IoT افزایش سرعت و کاهش هزینه ها را ، درک کنید.

فواید  IOT در صنعت

هر صنعتی که در IoT مشغول به کار است، نحوه کسب و کار ما را تغییر می دهد. شرکت هایی که از IoT استفاده می کنند، می توانند با استفاده از پلت فرم های IoT، دستگاه ها و پردازنده ها را به یکدیگر و دستگاه را به اتصالات انسانی (M2H) متصل کنند. اتصال این ماشین ها باعث می شود که آنها “هوشمند” باشند. ماشین های متصل قادر به نظارت بر خود هستند و زمانی که نیاز به مراقبت و توجه دارند، به ما هشدار می دهند. به عنوان مثال اگر یک ماشین  در کارخانه با مشکل فنی مواجه شود، سنسورهای آن خطا را تشخیص می دهند و بلافاصله با فرستادن پیام به مهندس کارخانه،  هشدار راطلاع میدهد.

مهندس کارخانه می تواند از هر نقطه از جهان وارد دستگاه شود و مشکل را تشخیص داده و در صورت نیاز از راه دور دستگاه را متوقف کند تا مشکل حل شود. چنین عملکردی از دستگاه های متصل به مشتریان می تواند مزایای زیر را به دست آورد:

-نواقص و هزینه های مربوطه را کاهش می دهد

-کاهش نقص تولید

-سرقت و خرابکاری ماشین آلات را کاهش می دهد

-پیش بینی های دقیق

-تصميم گيری فعالانه

-امنیت و ایمنی پیشرفته

source: http://utech.lk/what-is-iot/

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید