مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

نسل سوم کابل‌های “USB” در راه است

images_iot-news9

 نسل سوم کابل‌های “USB”در راه است


 

 

گروه طراح نسل جدید کابل های USB از نهایی شدن طراحی کابل نسل سوم USB خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، این کابل که کابل نوع سوم یا USB Type-C نام گرفته، قرار است در اوایل زمستان امسال روانه بازار شود.
هدف از عرضه این کابل‌ها حل برخی مشکلات مربوط به طراحی کابل‌های USB است. در همین راستا این کابل‌ها دارای طراحی منعطفی خواهند بود که اتصال آنها به طیف گسترده‌ای از محصولات الکترونیک را امکان پذیر می‌کند. همچنین USB های جدید تا بدان حد کوچک طراحی می‌شوند که برای اتصال به وسایل الکترونیک سیار هم مناسب باشند.
این USB ها در عین حال چنان مستحکم طراحی شده اند که بر روی لپ‌تاپ‌ها و تبلت ها هم امکان به کارگیری داشته باشند. طراحان نسل جدید کابل های USB می گویند این کابل ها با رایانه‌های شخصی، تلفن های همراهٰ، نسل جدید اینترنت موسوم به فناوری “اینترنت اشیا” و … سازگاری دارند و به راحتی می‌توان آنها را با استانداردهای جدید سازگارنمود.
گفتنی است که این کابل ها با USB 2.0 Type-B، SuperSpeed USB با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه و USB Power Delivery با حداکثر ظرفیت 100 وات سازگاری دارند و بنابراین از آنها می توان برای شارژ کردن طیف گسترده ای از محصولات الکترونیک استفاده کرد.


 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید