مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

افزایش امنیت مرزها با استفاده از فناوری اینترنت اشیا

افزایش امنیت مرزها با استفاده از فناوری اینترنت اشیا

افزایش امنیت مرزها با استفاده از فناوری اینترنت اشیا


وزارت دفاع هند به دنبال حملات پی‌درپی چین و پاکستان به مرزهای این کشور، در نظر دارد که با پیاده‌سازی فناوری اینترنت اشیا در خطوط مرزی و با کمک دریافت و تجزیه تحلیل لحظه‌ای اطلاعات، تلفات انسانی خود را کاهش داده و نظارت دقیق‌تری بر امنیت مرزها داشته باشد.

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع هند عنوان کرده است: “از منظر ملی نصب تجهیزات امنیتی و نظارتی مبتنی بر اینترنت اشیا بر روی حصارهای مرزی، نقش مهمی در تأمین امنیت مرزها ایفا خواهد کرد و جهت پیاده‌سازی یک سیستم تشخیص حرکت مبتنی بر اینترنت اشیا برای افزایش نظارت امنیتی، می‌بایست بودجه مالی بیشتری اختصاص داده شود”.

Ashish Gulati مدیر بخش سازمان Telit India عنوان کرده است: “در سال‌های آتی، سیستم‌های مدیریت تصویر (VMS) جهت ثبت و تشخیص وقایع نامتعارف، افراد، موقعیت‌ها، رنگ‌ها و حتی کلمات کلیدی به کار گرفته خواهد شد و برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا به‌عنوان سیستم‌های ایده‏ آل، نگرانی‌های امنیتی و نظارتی را برطرف خواهد کرد”. همچنین سیستم‌های اینترنت اشیا نقش کلیدی‌ در برقراری امنیت صنایع، بانک‌ها، دفاتر، نیروگاه‌های هسته‌ای و سایر تأسیسات ایفا خواهد کرد.

N.K Goyal کارشناس ارتباطات کمپانی CMIE بیان کرده است:” در حال حاضر دولت هند با پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا در مرزهای خود صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های انسانی و عملیاتی خود می‌نماید. راه‌حل‌های امنیتی اینترنت اشیا، اطلاعات مفید را به‌طور هدفمند از طریق دستگاه‌های متصل و به‌صورت از راه دور میان کاربران به اشتراک خواهد گذاشت و دستگاه‌ها به‌واسطه ارتباط با کاربران اطلاعات موقعیتی مختلفی را در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت”.

 افزایش امنیت مرزها با استفاده از فناوری اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید