مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

راهکار هوشمند مدیریت دارایی

ASSET MANAGMENT (2)

بر اساس گزارشات، بازار ردیابی دارایی‌های مبتنی بر اینترنت اشیا تا سال 2030 بیش از 90 درصد از کل بازار راهکارهای هوشمند مرتبط سازمانی و صنعتی را به خود اختصاص خواهد داد. شرکت MachineQ راهکار جدید ردیابی دارایی‌های داخلی را با هدف مدیریت آن‌ها ارائه کرده است. این راهکار یکپارچه مبتنی بر اینترنت اشیا به شرکت ها دیدی جامع و بلادرنگ از مکان موجودی‌های داخلی، تجهیزات و دارایی‌های قابل جابجایی ارائه می‌دهد.

راهکار جدید یک قابلیت ردیابی دارایی داخلی متفاوت و مقیاس پذیر را برای گزینه‌های موجود مبتنی بر RFID ارائه می‌دهد. در این راهکار از تکنولوژی‌های بی سیم همانند LoRa و بلوتوث با مصرف انرژی پایین (BLE) استفاده شده است. همچنین این راهکار مستقل از شبکه Wi-Fi  است که می‌تواند به رفع نگرانی‌های امنیتی احتمالی برای کسب و کار کمک کند و سبب استقرار سریع‌تر عملیات کسب و کار گردد.

صنایع و کسب و کارهایی پویایی چون مراقبت‌های بهداشتی، علوم زیستی، تولید و غیره غالبا مالک دارایی‌های داخلی قابل حمل با ارزش بالایی هستند و به مدیریت دارایی‌های خود به شکلی شفاف در زمان واقعی، نیازمندند. برای مثال، یک شرکت بیوتکنولوژی دارویی جهانی، به توانایی ردیابی مکان دارایی‌های آزمایشگاهی در بیش از 1000 آزمایشگاه در محوطه‌ای به مساحت بالا نیاز دارد تا بتواند دارایی‌های خود را برای نگهداری، کالیبراسیون و استفاده به‌طور مؤثرتری مکان‌یابی نماید. بی شک بهره از راهکار جدید برای این کسب و کار مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت چرا که راهکار جدید به تیم‌های مالی برای بهینه‌سازی بودجه، استفاده از سرمایه در گردش و حذف قراردادهای تعمیر و نگهداری پرهزینه موجودی از دست رفته و از کار افتاده کمک می‌نماید و به این ترتیب کسب و کار در زمانی کمتر از یک سال بازگشت سرمایه را تجربه خواهد کرد.

با استفاده از این راهکار کسب و کارها قادر به صرفه‌جویی در میلیون‌ها دلار هزینه‌ بازخرید دارایی خواهند بود. فراتر از مزایای مالی که بهره از این راهکار جدید برای کسب و کارها به ارمغان خواهد آورد آن‌ها همچنین از افزایش بهره وری کارکنان با صرفه جویی در زمان صرف شده برای جستجوی دستی دارایی‌ها سود می‌برند.

منبع

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید