مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

گزارش سخنرانی مدیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در کنفرانس تجاری ایمنی،حفاظت و تجهیزات پلیسی ایران_آلمان

سخنرانی مدیراجرایی مرکزتحقیقات اینترنت اشیا در کنفرانس تجاری ایمنی،حفاظت و تجهیزات پلیسی ایران_آلمان

 

گزارش سخنرانی مدیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در کنفرانس تجاری ایمنی،حفاظت و تجهیزات پلیسی ایران_آلمان


 

کنفرانس تجاری ایمنی، حفاظت و تجهیزات پلیسی ایران_آلمان در تاریخ ۱۰ و ۱۱ دسامبر (۱۹ و ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۶) درمحل اتاق بازرگانی ایران وآلمان با حضور تعدادی از شرکت­های آلمانی و مدیران سازمان­ها و شرکت­های ایرانی برگزار گردید. این کنفرانس در راستای اجرای پروژه ملی “ارتقاء سطح امنیت ایران تا سال ۲۰۲۰” و با حمایت وزارت فدرال امور اقتصادی و انرژی آلمان ( BMWi )  برگزار گردید.

در این کنفرانس که توسط اتاق بازرگانی ایران_آلمان برگزار گردید تعداد ۹ شرکت تجاری آلمانی از جمله trAIDe (به عنوان متخصص در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط در بازارهای خارجی) و همچنین مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران حضور داشتند. حاضرین کنفرانس مدیران ارشد سازمان­ها و شرکت­های داخلی از جمله مدیران شرکت فرودگاه­های کشور و نیز مدیرانی از صنعت حمل و نقل و نفت و گاز بودند که تعداد آن­ها بیش از 100 نفر بود.

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا به عنوان یکی از ارائه دهندگان راهکارهای امنیت عمومی مبتنی بر اینترنت اشیا به همراه گروهی از اعضای هیئت مدیره خود در کنفرانس حاضر شد. مهندس محمدقیصری مدیر اجرایی مرکز، در سخنرانی خود، اینترنت اشیا را به عنوان راهبردی فناورانه برای افزایش بهره وری و اثربخشی تجهیزات، فرایندها و نیروهای امدادی، امنیتی و نظامی معرفی کردند. ایشان با استناد بر آمار و نتایج نظرسنجی و تحقیقات انجام شده، به بررسی نقش حیاتی و پتانسیل بالقوه این فناوری برای تبدیل شدن به قطب تحول امنیت عمومی پرداختند.

همچنین ایشان با استناد بر تطابق قابل توجه وضعیت فعلی کشور ایران با پیش بینی های Gartner از روند سریع پیشرفت اینترنت اشیا در داخل کشور خبر دادند و  با توجه به رشد بسیارخوب کشور ایران در جهت همگام سازی خود با دوران تحول دیجیتال و ضریب نفوذ ۴۵میلیونی اینترنت در کشور، تاکید کردند که ما باید آماده جهش بزرگی در شاخص NRI باشیم.

مهندس قیصری در سخنان خود، به چند نمونه از کاربردهای اینترنت اشیا در حوزه امنیت عمومی اشاره کرده و با ذکر مواردی مانند پیش بینی و پیشگیری جرایم، مدیریت اورژانس، دادگاه ها و زندان ها، مدیریت ترافیک، کنترل هوشمند روشنایی و آسان سازی تشخیص دسته خاصی از جرایم و درنهایت کنترل مرزها و امنیت ملی، بر تاثیر چشم گیر و غیرقابل انکار هوشمندسازی مبتنی بر اینترنت اشیا در افزایش ضریب رشد امنیت کشور تاکید داشتند.

در ادامه نتایج به دست آمده از نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات ، با موضوع “پذیرش هوشمند سازی امنیت عمومی با استفاده از فناوری اینترنت اشیا و تجهیزات هوشمند در کشور ایران” توسط ایشان ارائه گردید که بر اساس این نظرسنجی، ۷۸% از خبرگان به این سوال که “آیا علاقه مند به ورود فناوری اینترنت اشیا به حوزه امنیت عمومی هستید یا خیر” پاسخ مثبت داده و حتی آمادگی خود را جهت همکاری در این زمینه اعلام کرده ­اند. %۱۸ از خبرگان معتقد بودند زیرساخت های کشور هنوز برای استفاده از این شیوه کنترل امنیت عمومی فراهم نیست و تنها ۴% از افراد با انجام این نوع هوشمندسازی مخالف بودند.

مدیراجرایی مرکز تحقیقات در پایان سخنرانی خود، از فناوری اینترنت اشیا به عنوان بزرگترین پیشران دوران تحول دیجیتال نام بردند و پیشرفت قابل توجه و توانمندی ایران و ایرانی را جهت پیشبرد هرچه مثبت تر همکاری ها و عقد قراردادهای تجاری بین ایران و کشورهای اروپایی را برای شرکای آلمانی این پروژه برشمردند.

در ادامه این کنفرانس، نشست­ هایی میان تیم­ ها و مدیران حاضر در کنفرانس با تیم مرکز تحقیقات اینترنت اشیا جهت همکاری­ های تجاری و تحقیقاتی برگزار گردید.

 

سخنرانی مدیراجرایی مرکزتحقیقات اینترنت اشیا در کنفرانس تجاری ایمنی،حفاظت و تجهیزات پلیسی ایران_آلمان

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید