مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

دریافت لوح تقدیر برگزیدگان بزرگترین رویداد ملی کار آفرینی دانشگاه پیام نور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

images_iotiran-pnu1

دریافت لوح تقدیر و تندیس توسط تیم مرکز تحقیقات اینترنت اشیا به عنوان یکی از برگزیدگان بزرگترین رویداد ملی کار آفرینی دانشگاه پیام نور با حضور جناب آقای دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری.


 

مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد ملی کار آفرینی دانشگاه پیام نور(استارتاپ) تولید محتوای دیجیتال با حضور جناب آقای دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیأت همراه روز چهارشنبه 20 دیماه در سازمان مرکزی پیام نور برگزار گردید.

در این رویداد 530 ایده شرکت کردند که از بین آنها 30 ایده انتخاب گردید تا در سه روز به رقابت بپردازند و در نهایت تیم های برتر و برگزیده انتخاب شدند.
تیم استارتاپی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا با ارائه طرح «سامانه پایش آنی جنگل ها» و نام اختصاری «سپاج» در این رویداد شرکت کرد و به عنوان یکی از تیم های برگزیده لوح و تندیس یادبود خود را توسط دکتر ستاری دریافت نمود.
سامانه ارائه شده توسط محققان مرکز تحقیقات اینترنت اشیا متشکل از حسگرهای خاص هوشمند، شبکه ارتباطی، سیستم­ های تشخیصی هوش مصنوعی و نرم افزارهای مدیریتی و کاربر است که کاربردهای زیر را محقق می­سازد:
پیشگیری از قطع درختان
پیشگیری از حریق گسترده
پیشگیری از خشکسالی گسترده جنگل
حفاظت از جان و مال جنگل بانان و محیط بانان
جلوگیری از قاچاق الوار
ردیابی درختان قطع شده
امید است با پشتیبانی سازمان­ های دولتی و خصوصی از این طرح­ دانش­ بنیان داخلی، در حفظ و صیانت از جنگل ها سهمی داشته باشیم و نیز با اتکا به دانش محققان جوان داخلی رشد چشم­گیری داشته باشیم.

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید