مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

راهکار ردیابی دارایی Oyster Edge

Picture5

شرکت Digital Matter، پیشرو جهانی در توسعه سخت‌افزار GPS و اینترنت اشیا کم مصرف، راهکار ردیابی دارایی داخلی/خارجی با باتری را تحت عنوان Oyster Edge توسعه داده است. این راهکار موفق به کسب جایزه ردیابی دارایی “IoT Evolution” در سال 2022 شده است.

با خروج از همه‌گیری کرونا، روند تقاضا برای راهکار‌های ردیابی دارایی و سنجش از راه دور در سطح کالا بسیار افزایش یافته است، زیرا کسب و کارها به دنبال بهبود عملیات و محافظت از دارایی‌های خود در روند توسعه برنامه‌های آتی کسب و کار هستند. راهکار جدید ارائه شده، می‌تواند کمک بسیاری به کسب و کارها و صنایع خرده‌فروشی نماید چرا که این راهکار برای مصرف انرژی بسیار کم طراحی شده و دارای پردازش مکان مبتنی بر ابر است، همچنین تا 10 سال با باتری‌های قابل تعویض توسط کاربر، بسته به نحوه پیکربندی دستگاه، به طور قابل اعتمادی کار می‌کند.

راهکار Oyster Edge علاوه بر ردیابی موقعیت مکانی دارایی‌های داخلی و خارجی، به عنوان یک گیت‌وی کم انرژی مبتنی بر بلوتوث نیز عمل می‌کند و امکان ردیابی مکانی دارایی‌ها، وضعیت دما، رطوبت، جا‌به‌جایی و غیره را به شکل دقیقی فراهم می‌کند. این راهکار همچنین می‌تواند تگ‌های بلوتوث متصل به سایر دارایی‌های کوچک یا کم‌ارزش را اسکن کند و موقعیت آن‌ها را گزارش دهد، به‌عنوان مثال، بسته‌های کوچک بار که در تریلر‌های بزرگ بارگذاری گشته‌اند.

توسعه دهندگان و مالکان صنایع و خرده‌فروشی‌ها با استفاده از این راهکار جدید می‌توانند با حذف تغییرات مکرر باتری یا چرخه شارژ مجدد آن، کمک زیادی به کاهش هزینه‌های استقرار و عملیات برای کسب و کار خود نمایند.

منبع

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید