مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

برگزاری اولین روز از دوره آموزش جامع اینترنت اشیا توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران با همکاری موسسه عالی زند شیراز

Slide1oneday

 

برگزاری اولین روز از دوره آموزش جامع اینترنت اشیا توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا  ایران با همکاری موسسه عالی زند شیراز 


 

اولین روز از دوره آموزش جامع  اینترنت اشیا با برگزاری 4 کارگاه 90 دقیقه ای به پایان رسید.

اولین نشست روز پنجشنبه، 21 تیرماه با تدریس جناب مهندس قیصری تحت عنوان مفاهیم اولیه، تاریخچه، معماری و زنجیره ارزش اینترنت اشیا – اقتصاد اینترنت اشیا آغاز شد و ایشان در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

 از جمله سرفصل های مطرح شده در این نشست عبارتند از:

   تاریخچه، مفاهیم و معماری اینترنت اشیا   

   کاربردهای اینترنت اشیا

اکوسیستم و زنجیره ارزش اینترنت اشیا

  ظرفیت ICT ایران برای پیاده سازی IOT

  سینگوالرتی و کمی از آینده نزدیک

معماری اینترنت اشیا

سنسورها و دستگاه های هوشمند

چرخه حیات اطلاعات در IoT

شبکه های ارتباطی

لایه های اینترنت اشیا

کامپوننت های پلتفرم های تجاری برتر موجود در دنیا

اینترنت اشیا و کابرد آن در صنایع مختلف و…

Slide1oneday

 

در نشست دوم سرکار خانم غمخواری به ارائه سخت افزار اینترنت اشیا پرداختند که سرفصل‏ های آن شامل: مفهوم ابزار و سخت افزار اینترنت اشیا و ابزار هوشمند (سنسورها، پردازنده ها)، چگونگی شکل گیری اینترنت اشیا و بررسی تکنولوژی امروز، اجزای سخت افزار اینترنت اشیا شامل سنسور و عملگر، میکروکنترلر، فرستنده و گیرنده، گیت وی، بردهای آردوینو و رزبری پای و… بود. در این نشست شرکت کنندگان با اجزای مختلف سخت افزار اینترنت اشیا و نحوه پیاده سازی آن  آشنا شده و سوالات خود را در این بخش مطرح کردند.

 

در نشست سوم جناب آقای مهندس اویسی به تشریح مبحث ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیا پرداخته و سرفصل های   شبکه ها و پروتکل های ارتباطی و مخابراتی اینترنت اشیاء، نفوذ ‌اینترنت‌اشیاء ‌در ‌زندگی‌مردم،‌نامحسوس ‌و ‌غیرقابل‌جلوگیری، سرعت داده مورد نیاز در کاربری های متفاوت IoT، مروری بر اینترنت اشیاء مبتنی بر شبکه های سلولی CIoT، مقایسه ‌فناوری‌های ‌مختلف ‌دسترسی‌IoT، توانایی IoT در ایجاد پوشش مناسب در محیط شهر، اصول Nb-IoT عنوان کردند که مورد توجه حضار قرار گرفت و در انتهای بحث به تمام سوالات حضار پاسخ دادند.

در نشست چهارم و پایانی روز اول خانم دکتر محبان به تشریح بخش تجاری سازی و کسب و کارهای اینترنت اشیا پرداخته و مباحثی تیم سازی برای پروژه های IoT، علل شکست یا موفقیت پروژه های IoT، مدل های پیاده سازی آزمایش های ایده، تیم و کار تیمی، مراحل توسعه تیم، نشانه های تیم های ناموثر و… را  شرح داده و در انتهای بحث به سوالات حضار پاسخ دادند.

Slide2oneday

 

در حین برگزاری نشست ها پنج دقیقه پخش ویدئویی نیز به صورت زنده در صفحه اینستاگرام مرکز صورت گرفت.

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید