مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

iot way 5 باهدف تسهیل ورود به اکوسیستم اینترنت اشیا

IoTsoftwar

iot way 5 باهدف تسهیل ورود به اکوسیستم اینترنت اشیا

برگزاری پنجمین دوره جامع آموزش اینترنت اشیا به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

 در ادامه روند برگزاری دوره های آموزشی، مرکز تحقیقات اینترنت اشیا پنجمین دوره جامع آموزش اینترنت اشیا را با همکاری ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، در روز 27 آذرماه 1398 آغاز نمود.

در طی سه روز برگزاری این دوره، شرکت کنندگان با اکوسیستم IoT در قالب اجرای عملی و گروهی سناریوهای مختلف هوشمندسازی آشنا شده و مهارت های موردنیاز برای فعالیت در این حوزه را می آموزند.

 IoTsoftwar

 

اولین روز از این دوره در سه بخش و به شرح زیر ارائه گردید:

در بخش اول جناب آقای دکتر عرب زاده یکتا به آموزش مفاهیم و اقتصاد اینترنت اشیا پرداختند. از جمله سرفصل های آموزشی که در این بخش توضیح داده شد عبارتند از:

  -مفاهیم و اقتصاد اینترنت اشیا
 – معماری و لایه ‏های مختلف اینترنت اشیا
  -کاربردها و اکوسیستم اینترنت اشیا
– اقتصاد و تجاری‏سازی اینترنت اشیا

iot way 5 پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا

در بخش دوم آقای مهندس محمود قلی زاده به بررسی و تشریح سخت‏ افزار اینترنت اشیا،  معماری دستگاه ‏های مبتنی بر اینترنت اشیا، معرفی میکروکنترلرها و پردازشگرهای اینترنت اشیا پرداختند.

ایشان در خصوص دقت و تخصص در انتخاب سخت افزار اینترنت اشیا گفتند:

 از آنجایی که سخت افزارها و به طور کلی سیستم های نهفته وظیفه اندازه گیری کمیت های فیزیکی و تبدیل آنها به داده های دیجیتال و همچنین تبدیل داده های دیجیتال به واکنش های فیزیکی را دارند، می توان آنها را به عنوان زبان اشیا و موجودیت های حاضر در اکوسیستم IoT در نظر گرفت.

سومین بخش از این دوره آموزشی به پیاده سازی عملیاتی سخت افزار اینترنت اشیا اختصاص یافت، در این بخش پس از تیم سازی شرکت کنندگان، به هر تیم یک کیت سخت افزاری داده شد تا آموزش های بخش سخت افزار را  با  راهنمایی مدرس و منتورهای دوره به صورت عملیاتی پیاده سازی کنند.

iotway 5 پنجمین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا

این دوره جامع طی روزهای 27، 28 و 29 آذر ماه 98 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است.

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید