مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

نظرسنجی Vodafone: یک سوم شرکت ها از iot با سخت افزارهای یکبارمصرف درکنار iot استفاده میکنند

ک سوم شرکت ها از iot با سخت افزارهای یکبارمصرف درکنار iot استفاده میکنند

نظرسنجی Vodafone: یک سوم شرکت ها از iot با سخت افزارهای یکبارمصرف  درکنار iot استفاده میکنند

گزارش Vodafone IOT Barometer حاکی از آن است که شرکت های زیادی از IOT استفاده می کنند. علاوه بر این، Sigfox، یک تراشه 20 درصدی، IOT را عرضه کرده است.

 نظرسنجی Vodafone: یک سوم شرکت ها از iot با سخت افزارهای یکبارمصرف درکنار iot استفاده میکنند

نظرسنجی Vodafone: تبدیل دیجیتال بدون IOT امری غیر ممکن است.

باتوجه به پنجمین گزارش سالانه Internet of Things Barometer Vodafone، پذیرشIOT با حمل و نقل، تدارکات و همچنین موارد استفاده در خرده فروشی ادامه می یابد. از 1278 نفر از تصمیم گیرندگان در بررسی، تقریباً یک سوم آنهایی که از IOT استفاده می کنند، گزارش داده اند، با پذیرش این تکنولوژی، افزایش پیشرفت از 12% در سال 2013 به 29% تا سال 2017 خواهیم داشت. طبق گزارش اعلام شده، IOT برای کاهش هزینه ها، کاهش ریسک و افزایش درآمد استفاده می گردد اما تمرکز اصلی این فناوری افزایش بهره وری است. پاسخ دهندگان به گزارش،پذیرشIOT، فناوری نو را یک تحول بزرگ در تبدیل دیجیتال می دانند. تقریباً نیمی از کسانی که این فناوری را پذیرفته اند، آن را در کسب و کار خود بکار گرفته اند.

آغاز کار Sigfox قابلیت IOT و اتصال آن به pennies

Sigfox یک نوع سرویس ارتباطی، که گفته شده هر دستگاه بی سیم با برد کوتاه را به یک دستگاه IOT با برد بلند تبدیل می نماید، عرضه خواهد کرد. از یک جزء سخت افزاری که هزینه آن 20 سنت است، استفاده می گردد. خدمتی که به اصطلاح Admiral Ivory گفته
می شود، می تواند برای اتصالات، ارزش های قابل عرضه، برنامه های به روز وقابل اجراIOT، گفت و گو، ردیابی بسته ها و ایمیل ایجاد شود.

هسته IOT گوگل در بتا عمومی

گوگل اعلام کرد که این هفته هسته ابر IOT گوگل را که در حال حاضر در بتا عمومی دردسترس است، ارائه می کند. این سرویس ابری، مدیریت شده و شرکت ها می توانند از آن برای اتصال دستگاه ها در سطح جهانی روی پلت فرم ابری گوگل استفاده کنند. آن ها به صورت مرکزی مدیریت می شوند و برنامه های کاربردی با ادغام سرویس تجزیه و تحلیل داده های گوگل، ساخته می شود. کاربران بتای خصوصی مانند پارکینگ محدود هوشمند که فناوری مربوط به پارکینگ را توسعه و تولید می کند، اخیراً توانسته است یک پلت فرم روی پلت فرم ابری گوگل که از هسته ابر IOT پشتیبانی می کند، بسازد و اجازه ورود هر دستگاه توزیع شده در سراسر شهر را دهد و داده های دریافتی آن و منطق اتصال را با استفاده از داده های آنلاین، تجزیه و تحلیل کند. همچنین گوگل شرکای اصلی خود در دستگاه های هسته IOT که شامل: Allwinner Technology, Arm, Intel, Marvell, Microchip, Mongoose OS, NXP, Realtek, SierraWireless و SOTECاست، اعلام کرد.

شرکت Steelcase نرم افزار فضای هوشمند را بر روی مایکروسافتAzure IoT عرضه می کند

به عنوان بخشی از مشارکت اعلام شده توسط مایکروسافت در ماه مارس، شرکت 100 ساله Steelcase، این هفته در کنفرانس مایکروسافتIgnite 2017 اعلام کرد،یک سیستم مبتنی بر سنسور که اطلاعات ناشناس از محل کار را از طریق یکپلت فرم به نام WorkplaceAdvisor جمع آوری می کند، ساخته است.راه حل های IOT برای کمک به سازمان ها برای ایجاد مکان های کاری است که علاوه بر بهینه سازی سرمایه گذاری های املاک و مستغلات، به نیازهای مردم نیز پاسخ می دهد “.داده های مربوط به معیارهایی مانند استفاده بیش از حد،فضاهای زیرزمینی و برنامه ریزی شده، هدف اصلی از استفاده از فضاها است.هدف استفاده واقعی از فضاها، کمک به رهبران در درک بینش است که چرابعضی ازفضاها بیشتر از فضاهای دیگر محبوب هستند واینکه به روز رسانی دردسترس بودن فضا برای استفاده بهینه درزمان واقعی چگونه است.

 ATIS اولین کتابخانه توسعه دهندگان IoT است

اتحادیه راه حل های صنعت مخابرات (ATIS)، یک سازمان استاندارد مبتنی بر واشنگتن، D.C.، اعلام نمود نرم افزار کتابخانه جدید منبع باز اینترنت اشیا (OS-IOT)  با هدف کمک به توسعه دهندگان نرم افزار IOT که براحتی بتوانند محصولات خود را متصل نمایند که سازگار با محیطزیستoneM2M می باشد، ساخته است.

بوش، شریکSpotSee در شفافیت زنجیره تامین

SpotSee، فروشنده اصلی پلت فرم ارتباطات جهانی IOT، مادر برندهایShockWatch, ShockLog, SpotBot, ShockTrak, WarmMarو  OpsWatchنظارت بر تدارکات است که برای اتصال با دستگاه های بوش و راه حل های (BCDS)برای توسعه SpotBot BLE، تیم خواهد شد. یک Logger، داده های مربوط به حمل ونقل و اثرات انتقال، شیب، درجه حرارت و رطوبت را از طریق ارتباطات بلوتوث اندازه گیری می کند.

طبق یک انتشار مطبوعاتی، SpotBot BLE از نظر هزینه، مقرون به صرفه، از نظر پیاده سازی، آسان  است و همچنین قابل اطمینان برای ایجاد یک راه حل شفاف در کل زنجیره تأمین است. این دستگاه با استفاده از سخت افزار و با پشتیبانی مهندسی بوش که از طریق برنامه SpotSee به موبایل متصل و نمایش داده می شود، عمل می کند.SpotSee یک راه حل انتها تا انتها و کمکی برای مشتریان که خسارات وارده خود را در زمان واقعی با استفاده از یک سخت افزار در بهترین سطح کلاس و با اتصال کم هزینه، دستگاهی مدیریت شده و تجزیه و تحلیل مبتنی بر ابر، ببینند.

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید