مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیاء کمپانی سامسونگ ، جاروبرقی رباتیک VR7000 خود را در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشت

اینترنت اشیاء و جاروبرقی هوشمند سامسونگ

با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیاء کمپانی سامسونگ ، جاروبرقی رباتیک VR7000 خود را در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشت.


این ربات هوشمند، نمونه ی باریکتر و هوشمندتر ربات VR9000 موجود در بازار می باشد. بر اساس گفته های سامسونگ این ربات جدید مبتنی بر اینترنت اشیاء ، 3.8 اینچ بلند تر و 28% باریک تر از مدل پیشین است و مکش آن 53% افزایش یافته است. ربات VR7000 مجهز به فناوری کنترل از راه دور بوده و شما میتوانید از طریق تلفن های همراه هوشمند خود آن را کنترل کنید. همچنین این ربات قابلیت همکاری با دستیار صوتی Amazon’s Alexa را از طریق فناوری IoT داشته و میتوان آن را با فرمان های صوتی هدایت کرد. این ربات با استفاده از سیستم نقشه برداری سامسونگ، از تمامی فضاها نقشه برداری کرده و به سنسورها در حرکت دادن ربات کمک میکند. این دو سیستم به تمیزی بهتر منزل کمک کرده و از برخود با موانع تا فاصله 10 میلیمتری جلوگیری میکند.

 سامسونگ بیان کرده است که این ربات تا زمان قطعی شدن قیمت، به بازار عرضه نخواهد شد. اما با توجه به قیمت مدل پیشین، قیمت پیشنهادی سامسونگ برای این ربات حدود 999 دلار خواهد بود.

ربات VR9000 به دلیل مکش خوب و توان بالا در جمع آوری ذرات از روی فرش، طرفداران زیادی دارد اما به دلیل بدنه بزرگ، توانایی دسترسی به مکان هایی با فضای کم مانند زیر مبلمان را نداشته که این مشکل با بدنه کوچک VR7000 برطرف خواهد شد.

 

اینترنت اشیاء و جاروبرقی هوشمند سامسونگ

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید