مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

چگونه دستگاه های امنیتی اینترنت اشیا به دستگیری یک تیرانداز زنجیره ای کمک کردند؟

V5

 

چگونه دستگاه های امنیتی اینترنت اشیا به دستگیری یک تیرانداز زنجیره ای کمک کردند؟


یک واحد پلیس در دره ی سیلیکون که با سیستم V5  (یک سازنده دستگاه های امنیتی اینترنت اشیا که با انرژی خورشیدی تغذیه می شوند) همکاری میکند، در سال 2016 برای پیدا کردن یک مرد مشکوک که به طور تصادفی به ده خودرو تیراندازی کرده بود اقدام کرد.

در ماه may سال 2016 ، راننده ی مسلح یک خودرو، یک شهر بزرگ در دره ی سیلیکون را به یک منطقه ی شکاری شهری تبدیل کرد.این اتفاق در یک منطقه با مساحت تقریبا 10 کیلومتر مربع اتفاق افتاد، مجرم تا انتهای ماه ژوئن به پنج وسیله نقلیه تیراندازی کرد اما موفق نشد که به طور مستقیم هر یک از رانندگان را هدف قرار دهد. یک راننده در حالی که گلوله یا خورده شیشه ها به او صدمه زدند، مجروح شد. پلیس احساس کرد که در حال حاضر این مسئله ی مهمی می باشد , و باید قبل از اینکه تیرانداز کسی را گرفتار کرده یا به قتل برساند چاره ای اندیشید.

در مواجه با کمبود نیروی انسانی و شواهد کافی،با جعل شدن مدارک تیراندازی اجرای قانون در مورد ضارب پیچیده و بغرنج بود، اما مشکوک نبود. با این حال، یک الگوی شفاف ظاهر شد. اکثر حوادث در یک خیابان رخ داده است- یک خیابان با مراکز خرید که تقریبا اوایل صبح متروک و خلوت است.

یک کارآگاه مامورشد تا به پرونده ی Will Manion رسیدگی کند، یک کارآگاه جنایی بازنشسته که به صورت تخصصی با سیستم های امنیتی اینترنت اشیا V5  در شهر Fremont در کالیفرنیا کار می کند. تیم سیستم  V5 موافقت کرد تا یک طرح برای گرفتن تیرانداز ارائه دهد. آنها شش دوربین امنیتی سیار HD را مستقر کردند، که هر کدام با یک سیستم تشخیص شلیک گلوله ارتباط دارند و یک کامپیوتر gateway که در یک سیستم واحد تجمیع شده اند. زیرا هر یک از دستگاه های امنیتی اینترنت اشیا یک تغذیه ی خورشیدی داشتند و بی سیم بودند، پلیس می تواند در صورت نیاز آنها را بدون نیاز به اخذ مجوز و یا حفاری های مورد نیاز کابل ها جا به جا کند.

بعد از یک توقف یک ماهه، تیراندازی در اواخر ماه july دوباره آغاز شد به طوری که در یک شب دو تیراندازی رخ داد. یک حمله دیگر بعد از ظهر رخ داد. پلیس همچنان به حرکت واحد های قابل حمل امنیت در طول مسیر ادامه داد. سپس یک پیشرفت حاصل شد که عبارت بود از : یکی از واحدهای امنیتی یک تیراندازی را در منطقه ثبت کرده و از لحظات قبل از تیراندازی تصویر برداری کرد. اگرچه حادثه در شب اتفاق افتاد، این فیلم نشان داد که تک تیرانداز با یک خودرو 2015 black Dodge Charger با پنجره های سیاه و رینگ های سفارشی رانندگی کرده بود. ما اکنون می دانیم که مدل و رنگ وسیله نقلیه ای است که Manion  اعتراف کرده بود. قبل از آن هیچ وسیله نقلیه مشکوکی دیده نشده بود.

یکی دیگر از واحد امنیتی، تصویر یک کامیون زباله را که در همان مسیر حرکت می کرد و مورد حمله قرار گرفته بود را دریافت کرد. ما کلیپ را معکوس کردیم و سپس همان خودرو Dodge Charger را دیدیم. مانیون گفت، اینها تنها دو وسیله نقلیه بود که در همان شب حرکت می کردند.

در اوایل ماه August، در مجموع 10 تیراندازی انجام شد، اما پلیس در حال حاضر وسیله نقلیه ای برای زیر نظر گرفتن دارد. سپس نه روز پس از تیراندازی دهم، یک مامور گشت زنی یک Charger سیاه را که مقابل یک پیتزافروشی پارک شده بود را در ساعت 2:30 صبح مشاهده کرد. در همان منطقه که اکثر تیراندازی ها رخ داده است.

به عنوان یک افسر نزدیک شده، راننده ی داخل خودرو به سرعت شروع به رانندگی کرد و مامور او را تعقیب کرد. راننده سرانجام تصادف کرد و از ماشین پیاده شد و فرار کرد اما پلیس موفق به دستگیری وی شد. پلیس نیز یک حکم بازرسی از خانه مظنون را دریافت کرد و آنجا اسلحه را کشف کردند. پس از ارسال سلاح به آزمایشگاه برای آزمایش، اسلحه را به شواهد مربوط به تیراندازی الحاق کردند.

مظنون، که دو فرزند دارد و همچنین مربی فوتبال جوانان است، به جرم داشتن سلاح گرم و مهمات، متهم به قتل شد و به زندان رفت.

در حالی که دستگاه های امنیتی اینترنت اشیا یعنی سیستم های V5 نقش مهمی در شناسایی وسیله نقلیه مظنون بازی کردند، مانیون همچنین نقش اجرای قانون را در تسخیر تیراندازی به پایان می رساند. در نهایت، این داستان نشان می دهد زمانی که کار پلیس با تکنولوژی عالی ترکیب می شود چه اتفاقی می افتد.

 

V5

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید