مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

۹روند برتر اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۹

9 top Internet of Things trends for 2019

 

۹روند برتر اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۹


اپلیکیشن‌های تجاری، محاسبات لبه، فیشینگ و دسترسی به داده‌های زمان واقعی مواردی هستند که استراتژی‌های استفاده از اینترنت اشیا را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

 سال بلوغ و تکامل

کریس نلسون، معاون ارشد مهندسی در OSIsoft می‌گوید: “IoT  در دهه گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است. پیشرفت IoT در سال ۲۰۱۹ هم ادامه خواهد داشت و با گذشت زمان ما شاهد بلوغ و تکامل اینترنت اشیا به ویژه برای اپلیکیشن‌های تجاری خواهیم بود زیرا این سازمان‌ها فرصت کسب درآمد از اینترنت اشیا را درک می‌کنند. اینترنت اشیا در زمینه‌های مختلف، از کاهش ریسک‌های امنیتی تا تحقق بخشیدن به پتانسیل محاسبات لبه، چالش‌ها و فرصت‌هایی را به ارمغان می‌آورد. ” در ادامه نلسون به موضوعات و ترندهایی که IoT را شکل خواهند داد، می‌پردازد.

1) اپلیکیشن‌های تجاری و صنعتی مخاطبان بیشتری خواهند داشت.

نلسون توضیح می‌دهد: مشتریان صنعتی و تجاری می‌توانند از مزایای اینترنت اشیا درآمد کسب کنند. صنعت، بیشتر از مصرف‌کنندگان و حمل‌ونقل انرژی مصرف می‌کند و این مقدار انرژی می‌تواند بسیار عظیم باشد. معمولا بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های اجرایی برای صنعت آب است ( این صنایع اغلب بزرگ‌ترین مصرف‌کننده برق در منطقه خود هستند) و مستندات نشان می‌دهد که با استفاده از مانیتورینگ IoT می‌توان ۶ تا ۱۲ درصد این میزان مصرف را کاهش داد.  یک درصد کاهش مصرف انرژی در کارخانه‌های تولید آلومینیوم می‌تواند بیش از یک میلیون دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. تعدادی از مشتریان صنعتی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند با ظرفیت کنونی خود از طریق IoT تولید بیشتری داشته باشند. بخش خوبی از هزینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری‌های سنگین مانند ماشین‌آلات صرف می‌شد، به سمت نرم‌افزار خواهد رفت.

2) لبه، بیش از حد تصور انسان‌ها مهم خواهد شد.

نلسون می‌گوید: لبه در واقع مکانی است که در آن ذخیره‌سازی داده، محاسبات و تصمیم‌گیری به صورت محلی اتفاق می‌افتد تا زمان پاسخ را بهبود و پهنای باند و سایر هزینه‌ها را کاهش یابد. نیازی نیست که تمام داده‌ها به فضای ابری بروند. بخشی از آن‌ها باید روی زمین در دسترس افراد قرار گیرد تا از تولید مشکلات جلوگیری شود یا امنیت افزایش یابد. با این وجود، لبه به پشته فناوری مخصوص خود نیاز خواهد داشت. افراد باید بتوانند به صورت مستقیم به داده دسترسی داشته باشند و روی آن کار کنند. در زمینه آنالیز و جمع‌آوری داده و مصورسازی روی نرم‌افزار و سخت‌افزار شاهد نوآوری‌های زیادی خواهید بود.

3) فیشینگ به یک نگرانی ضروری تبدیل خواهد شد.

نلسون می‌گوید: هکرها به صورت فزاینده‌ای تلاش خواهند کرد تا به شبکه‌های عملیاتی و IoT نفوذ کنند تا با ارسال سیگنال‌های اشتباه، باعث خرابی دستگاه‌ها یا صدمه زدن به اپراتورهای کارخانه و صاحبان آنها شوند. برای مثال ممکن است هکرها زمانی که باتری یک دستگاه کم است و نیاز به شارژ شدن دارد، گزارش دهند که باتری پر است. آزمایشگاه لارنس برکلی با همکاری استارت‌آپ‌هایی مانند Aperio وDragos به دنبال توسعه تکنولوژی‌هایی هستند که این نوع مشکلات را تشخیص دهد و برطرف کند.

4) اهمیت داده‌های زمان واقعی بیشتر خواهد شد.

نلسون می‌گوید: به گفته IDC، داده‌های زمان واقعی (داده‌هایی که برای مصارف انسانی در یک مکان و در لحظه جمع‌آوری و پردازش می‌شوند) ۱۵ درصد از داده‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۷ بوده‌اند. این مقدار تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ درصد می‌رسد و حجم کل آن ۷ تا ۱۰ برابر بزرگ‌تر خواهد شد. همچنین شاهد ترکیب نوآوری و سرمایه‌گذاری به خصوص در زمینه نرم‌افزار خواهید بود که به مردم کمک می‌کند تا زبان ماشین‌ها را درک کنند.

5) تجهیزات هوشمند پیشرفت خواهند کرد.

نلسون می‌گوید: تولیدکنندگان به صورت فزاینده‌ای، تشخیص و نظارت زمان واقعی را به تجهیزات اضافه خواهند کرد. برای مثال کمپانی کاترپیلار به برخی از شرکت‌های ترابری کمک کرده است تا با استفاده از سرویس‌های نظارت CAT برای موتورها، به ازای هر کشتی یک دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. شرکت Flowserve سرویس‌های هوشمند را به پمپ‌های صنعتی اضافه کرد. در پنج سال گذشته، آزمایشات زیادی روی کاربران نهایی انجام شده است. در پنج سال آینده، شاهد پذیرش تجاری خواهیم بود.

6) قوانین و شیوه‌های کسب‌ وکار تغییر خواهند کرد.

نلسون می‌گوید: موردی را درنظر بگیرید که ارائه ‌دهنده یک وسیله، روی وسیله ‌ای که فروخته یا اجاره داده است نظارت مستمر داشته باشد. این اطلاعات برای کیست؟ اکثر افراد می‌گویند کاربر نهایی، اما ارائه ‌دهنده دستگاه می‌تواند داده‌های خام را آنالیز کند و اطلاعاتی را تولید کند که باارزش‌تر از داده‌های اولیه باشد. آیا می‌توان از داده‌ها به صورت ناشناس برای بهینه‌سازی معیارهای رقبا استفاده کرد؟ این‌ها سوالات بزرگی هستند و هنوز هیچ ‌کس آنها را درک نکرده است. این مسائل به طور فزاینده‌ای در سال ۲۰۱۹ مطرح خواهند شد.

7) کسب‌وکارهای سنتی برای ایجاد مدل‌های جدید کسب‌وکار از IoT استفاده خواهند کرد.

نلسون می‌گوید: تعدادی از کسب ‌وکارهای کوچک و روستایی، از طریق جذب سرمایه، خدمات بیشتری را با روش‌های جدیدی ارائه خواهند داد. همچنین تولیدکنندگان و کسب‌ وکارهای بزرگ برای تجاری ‌سازی اپلیکیشن‌های IoT خود در زمینه نگهداری پیشگیرانه تلاش خواهند کرد. سازندگانِ تجهیزات، خدمات ارزشمندی را به تجهیزاتی که می‌فروشند اضافه خواهند کرد. کمپانی‌ها در ابتدا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اینترنت اشیا استفاده خواهند کرد اما بعدا به عنوان راهی برای کسب درآمد نیز به این سیستم‌ها نگاه خواهند کرد.

8) تعداد پروژه‌های IoT افزایش خواهد یافت.

نلسون تاکید می‌کند: کمپانی‌ها روی پروژه‌هایی با پایان باز سرمایه‌گذاری نخواهند کرد. آنها می‌خواهند بازده سرمایه‌گذاری خود را در کمتر از ۲ سال ببینند.

9) در آینده IT و OT با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد.

نلسون می‌گوید: در اکثر شرکت‌های بزرگ صنعتی، دو بخش تکنولوژی وجود دارد: IT که سیستم‌های مشتری را اجرا می‌کند، OT که تکنولوژی سیستم‌های تولید را اجرا می‌کند. از گذشته این دو بخش زیاد با یکدیگر در ارتباط نبوده‌اند. در آینده IT و OT با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند اما مرز جدایی این دو بخش از بین خواهد رفت.

 

 9 top Internet of Things trends for 2019

منبع: https://www.healthdatamanagement.com/list/9-top-internet-of-things-trends-for-2019

Translator: Mozhde zeinali

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید