مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

” آیا حمل و نقل بهترین حوزه در استفاده از داده هایی است که از اینترنت اشیا به دست می آید؟

اینترنت اشیا در حمل ونقل

 

 ” آیا حمل و نقل بهترین حوزه در استفاده از داده هایی است که از اینترنت اشیا به دست می آید؟


بنابر تحقیقات جدید پتانسیل مهم اینترنت اشیا در حمل ونقل است ولی  هنوزکارهای زیادی برا ی انجام وجود دارد.

پژوهش جدیدی از Inmarsat این چنین استدلال میکند که فقدان مهارت ها و پردازش به اشتراک گذاری داده ها،  ارایه ی بهترین ایده های اینترنت اشیا  در بخش حمل و نقل را ازبین میبرد .

تحقیقی که در ماه می سال جاری توسط ونسون بورن انجام شد و در پاسخ به 100 شرکت بزرگ حمل و نقل بود ، پتانسیل های زیادی در زمینه استفاده از IoT در حمل و نقل کشف شد ، از نظارت بر تغییرات محیطی – اشاره به 54٪ از پاسخ دهندگان – تا سرعت بخشیدن  بازار( 48٪)
با این وجود موانع زیادی سر راه سازمان ها وجود دارد .40درصد از پاسخ دهندگان بیان کردند برای موفقیت در پروژه های اینترنت ا شیا به مهارت ها ی تحلیلی داده ها نیاز دارند  در حالی که 55درصد از پاسخ دهندگان گفتند داد ها ی جمع آوری شده در سراسر سازمان به اشتراک نگذاشتند  و فقط به حوزه ی توسعه و اسقرار اینترنت اشیا محدود شده است

مایک هاولسورث، مدیر حمل و نقل Inmarsat Enterprise، گفت: حوزه ی حمل و نقل بهترین حوزه در استفاده از داده هایی است که از اینترنت اشیا به دست می آید داده هایی که از محموله ها ،کارکنان ، وسایل نقلیه به دست می اید این پتانسیل را داردکه در صنعت حمل و نقل انقلاب ایجاد کند. Holdsworth اضافه کرد: درحالی که اینترنت اشیا مدت زیادی است که از داده ها برای مسیر یابی پویا و محاسبه ی نیاز های سوخت مسافران استفاده می کند هنوز رویکردخودرادر استفاده از داده های جمع آوری شده از اشیا تغییر نداده است.

Corcoran مدیرارشد بازاریابی نرم افزار های هوش تجاری بیان میکند “فناوری باید به نیاز بازار تبدیل شود چیزی که ارزش کیفیت را برای شرکت ها به ارمغان می آورد . این ها چیز هایی است که ما تلاش می کنیم از آن در جهت کمک به مشتریان استفادکنیم و اگرآن را با موفقیت انجام دهید مطمین باشید به شریک مورد اعتماد تبدیل خواهید شد و اگردر این زمینه نوآوری داشته باشید فرصت ماندگاری و گسترش کسب و کار در این زمینه را برای خود ایجاد کرده اید.

اینترنت اشیا در حمل ونقل

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید