مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

امضای اولین تفاهم‌نامه همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در راستای آموزش مهارت محورIoT در کشور

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

بر اساس این تفاهم‌نامه، اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز نسبت به تهیه سند حرفه هوشمندسازی و گسترش دوره‌­های مرتبط با این حوزه در سراسر کشور با همکاری مرکز تحقیقات اینترنت اشیا اقدام خواهد نمود.

امروزه با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود و نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این بخش به روش‌های مختلف از جمله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی و مجری آموزش‌های مهارت محور در بخش‌های مختلف صنعت در نظر دارد تا با گسترش دوره‌های تخصصی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا گامی موثر در تعلیم نیروی کار ماهر بردارد و در کنار این مجموعه، مرکز تحقیقات اینترنت اشیا به عنوان یک نهاد پیشرو با بیش از 5 سال سابقه در زمینه آموزش و ترویج هوشمندسازی و برگزاری دوره‌‏های مهارت محور اینترنت اشیا در قالب بوت‌کمپ‌ها در تلاش است که بسترهای علمی و عملی این حوزه را ارتقا دهد.

از این رو اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان البرز با هدف تدوین سند استاندارد آموزش مهارت محور اینترنت اشیا، اسناد حرفه زیرمجموعه­‌های هوشمندسازی نظیر صنعت نسل چهارم، کشاورزی هوشمند، ساختمان و انرژی هوشمند و غیره، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه­‌های مهارت محور هوشمندسازی و آموزش مربیان و تکنسین‌های تخصصی، اقدام به عقد تفاهم‌نامه همکاری با مرکز تحقیقات اینترنت اشیا نموده است.

بهزاد غفاری بنام، مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در راستای امضای این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: ” سازمان فنی و حرفه ای به عنوان بازوی توانمند آموزش‌های مهارتی و نیروی انسانی ماهر در توسعه صنایع محسوب می­‌شود و قطعا آموزش تخصصی فناوری­‌های نوین در سطح بین المللی از الزامات توسعه هوشمندسازی و اینترنت اشیا در کشور است.”

از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه تجهیز کارگاه آموزش هوشمندسازی و برگزاری دوره‌­های مرتبط با آن است که طبق استاندارهای بین الملی تعریف می‌گردد و بر همین اساس، اولین دوره آموزش مقدماتی اینترنت اشیا سازمان فنی و حرفه‌­ای کشور برای مربیان و اساتید سازمان در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه تمهیدات لازم در خصوص راه‌اندازی فب‌لب‌های تخصصی هوشمندسازی در تمامی مراکز فنی و حرفه‌ای استان‌ها و همچنین تدوین سند آموزشی آن در نظر گرفته شد.

منبع خبر : مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید