مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

مطالعه رشد سریع اینترنت اشیا در بازار جهانی سنسورها

سنسورهای اینترنت اشیا

 

مطالعه رشد سریع اینترنت اشیا در بازار جهانی سنسورها


بازار جهانی سنسور ها تولید 162.36 میلیارد دلار از طریق کنترل صنعتی ، شهر های هوشمند و به دست آوردن سهامی بالا از طریق همکاری با سلامت الکترونیکی تا سال 2019 تخمین زده است.

مطابق با کمپانی frost&Sullivan در چشم انداز جهانی سنسور در سال 2016 ، سنسور ها سنگ بنای صنعت – تولید ،روند اتوماسیون فعلی و تبادل اطلاعات در فناوری های تولید بر اساس اینترنت اشیا محسوب میشوند .

مطابق با frost&Sullivan ، سنسور ها با کمک تحلیل کردن و تصمیم گیری هوشمند تر خواهند شد. سنسورها بر روی برنامه های مختلفی برای کاربران نهایی که به صورت مستقل ، یکپارچه ، ترکیبی ، محاط شده  و اخیرا  قابل  پوشیدن و خوردن هستند در مقیاسی بزرگ و گسترش یافته در حال آزمایش هستند.

سرمایه گذاری بی درنگ بر روی گسترش فناوری های بدون اتصال ، اتصال از راه دور در اینترنت اشیا ، چاپ 3 بعدی و ارتقا دید 3 بعدی تمرکز بیشتری دارد.

دیگر تغییرات دگرگون شده در سنسورها شامل موارد زیر است:

– ارتقا پذیری سنسورهای سه بعدی و یکپارچه سازی آن ها با سیستم های نظارتی

– سیلیکون فوتونیک: تراشه های سیلیکون به همراه نور و الکترونیک

– بیوسنسور ها:دستگاه های تشخیص سریع منافذ در مراقبت های بهداشتی و امنیت غذایی

– مولد های انرژی:سیستم های کوچک تولید انرژی که از نور خورشید ، انرژی جنببشی و گرمایی ، انرژی الکتریکی تولید میکنند.

– وسایل نقلیه هوشمند:کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به راننده

– حجم موج صوتی و سطح موج صوتی: صنعت اقتصادی و برنامه های مصرفی را فعال میسازند.

– سازمان ها و برج های دارای سنسور:نظارت کاملا اتوماتیک بر ساختمان ها از طریق سیستم جدید یکپارچه کننده سنسور

 Rajender Thusu با توجه به سنسورها و ابزارهای دقیق صنعتی کمپانی Frost & Sullivan  بیان کرده است : “این روندها روی همه افراد و تقاضای تغییر در استراتژی ها به منظور باقی ماندن و موفق شدن در بازارهای پویا تاثیر میگذارند”. ایجاد نظارت و کنترل با به کارگیری پلتفرم اینترنت اشیا و سنسور های محرک قابل پوشیدنی که اطلاعات فیزیکی را فراهم کرده و دستگاه های قابل حرکت را فعال میکنند ، مثالی در این زمینه است . این سنسور ها تغییر پذیری ، اتصال و آگاهی از مفهوم را در سراسر دنیا تامین میکنند.همچنین آن ها سلامت کامل را از طریق مراقبت های پیشگیری کننده ایجاد کرده و نفوذ خود را به واسطه بازار های دیگر مثل صنعت ، ورزش ، امنیت ، آتش نشانی و ارتش افزایش میدهند.

وی بیان کرده است ” شبکه های حسگر بیسیم آینده اتصال هستند. فناوری سنسورها به  پیشرفت در رابط کاربری طبیعی ، محاسبات فراگیر و ردیابی حسی ادامه خواهد داد”.

در سال 2025 ، سنسور ها نه تنها هوشمند و پیش بینی کننده هستند بلکه راهی مستقل ، خود ترمیم و ایمن نیز در اینترنت اشیا صنعتی محسوب میشوند. 

سنسورهای اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید