مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

13 آمار خیره‌کننده در اینترنت اشیا

آمار خیره کننده اینترنت اشیا

 

13 آمار خیره‌کننده در اینترنت اشیا


امروزه فناوری اینترنت اشیا به‌صورت فراگیر سراسر جهان را در برگرفته و هر روز اشیای بیشتری از قهوه سازها گرفته تا دوربین‌های امنیتی، حس‌گرهای سنجش کیفیت هوا و خودروها به شبکه متصل می‌شوند. از این رو به دلیل افزایش تعداد دستگاه‌های متصل، تا ده سال آینده زندگی روزمره ما به‌طور کلی با دستگاه‌های اینترنت اشیا پیوند خواهد خورد.

بر اساس پیش‌بینی‌های کمپانی اریکسون تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیا در سال 2018 بیشتر از تلفن‌های همراه خواهد بود و همین موضوع چشم‌انداز جدیدی را برای کمپانی‌های بسیاری ایجاد خواهد کرد. اکنون سؤال این است که اینترنت اشیا چه ارزشی برای کمپانی‌ها و مشتریان آن‌ها ایجاد خواهد کرد؟ در پاسخ به این سؤال به 13 آمار خیره‌کننده در مورد تأثیر فناوری اینترنت اشیا بر تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، صنایع عمده و کسب‌وکارها اشاره خواهیم کرد.

چه تعداد دستگاه‌ اینترنت اشیا در جهان وجود دارد؟

  • بر اساس آمار سال‌های گذشته، 15.4 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا در سال 2015 در جهان وجود داشته و بر طبق آخرین تحقیقات کمپانیIHS، این تعداد در سال‌های 2020 و 2025 به ترتیب به 30.7 و 75.4 میلیارد دستگاه افزایش خواهد یافت.
  • کمپانی اینتل در یک پیش‌بینی وسیع‌تر تخمین زده است که تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیا در سال 2020 به مرز 200 میلیارد دستگاه خواهد رسید.
  • در حال حاضر محصولاتی نظیر حسگرهای صنعتی، دستگاه‌های تولیدی متصل، سیستم‌های تجزیه‌وتحلیل روند فروشگاه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی مدیریت کارخانه‌ها در بازار موجود بوده و این دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا نحوه همکاری شرکت‌ها با یکدیگر را به‌طور اساسی تغییر داده‎اند. هم‌اکنون 2.5 میلیارد دستگاه متصل در بازارهای B2B وجود دارد که بر اساس پیش‌بینی مرکز Sparklabs، با افزایش تعداد دستگاه‌های متصل به 5.4 میلیارد در سال 2020 ، این بازار افزایش چشمگیری خواهد داشت.
  • میزان استفاده از ابزارهای پوشیدنی به سرعت در حال رشد بوده و در سال گذشته 28.3 میلیون گجت پوشیدنی به فروش رسیده است. بر اساس پیش‌بینی کمپانی IDC میزان استفاده از این دستگاه‌ها با نرخ رشد 31 درصدی در سال 2020 به 82.5 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

میزان جریان مالی اینترنت اشیا

  • در سال 2016، 737 میلیارد دلار در سطح جهانی برای بازار اینترنت اشیا هزینه شده و بناتر تحقیقات IDC این رقم با نرخ رشد 15.6 درصدی به مبلغ 1.29 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.
  • بر اساس آمار منتشرشده توسط جنرال الکتریک، تا سال 2030 فناوری اینترنت اشیا 10 تا 15 تریلیون دلار به رشد تولید ناخالص داخلی کشورها کمک خواهد کرد.
  • اینترنت اشیا حوزه پزشکی را تحت تأثیر قرار داده و بر اساس آمار سازمان ACT تا سال 2020 برای اتصال دستگاه‌های پزشکی مبلغ 117 میلیارد دلار در نظر گرفته خواهد شد.
  • شهر بارسلونا با استفاده از پیاده‌سازی سیستم روشنایی هوشمند، سالانه 37 میلیون دلار صرفه‌جویی کرده و هوشمند سازی این شهر با استفاده از اینترنت اشیا موجب ایجاد 47 هزار شغل جدید شده است که این آمار ارزش‌آفرینی مالی اینترنت اشیا نشان می‎دهد.
  • بر اساس پیش‌بینی کمپانی Business Insider، هزینه کلی پیاده‌سازی کسب‌وکار  و راه‌حل‌های مبتنی بر اینترنت اشیا در سراسر جهان تا سال 2021 به 6 تریلیون دلار خواهد رسید.

 

اینترنت اشیا چگونه جهان ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟

  • بر اساس آمار کمپانی‌های IDC و SAP، 60 درصد از تولیدکنندگان با استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌های ثبت‌شده خود توسط دستگاه‌های متصل ، فرآیندهای خود را در سال جاری بهینه‌سازی می‌کنند.
  • همچنین بر اساس همین آمار، فناوری اینترنت اشیا منجر به افزایش 15 درصدی عملکرد زنجیره‌های تأمین محصول و تحویل کالا خواهد شد.
  • بر اساس گزارش Business Insider ، 75 درصد از خودروهای تولیدشده تا سال 2020 مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا طراحی خواهند شد.
  • بر طبق آمار منتشرشده توسط Reportbuyer ، 968 هزار لباس هوشمند در سال 2015 به فروش رسیده که این تعداد تا سال 2021 به 24.75 میلیارد افزایش خواهد یافت.

سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا و بی‎شمار بودن تعداد دستگاه‌های متصل، تنها تضمین‌کننده موفقیت نبوده و کمپانی‌ها باید بدانند که اینترنت اشیا در بهبود کسب‌وکارشان چه تأثیری داشته و چه انتظاراتی از مشتری‌ها را برآورده می‌کند .

آمار خیره کننده اینترنت اشیا

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید