مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

بدافزارهای اینترنت اشیا کجا پنهان شده اند!؟

بدافزارهای اینترنت اشیا

 

بدافزارهای اینترنت اشیا کجا پنهان شده اند!؟


 

در سال‌های اخیر به دلیل توجه ویژه‌ای که به اینترنت اشیا اختصاص داده شده حملات کمی در بستر این فناوری رخ داده است. به غیر از حمله بات نت های Mirai که در سال گذشته موجب قطع اتصال 360 هزار دستگاه اینترنت اشیا شده بود، حملات بسیار کمی تاکنون اینترنت اشیا را تهدید کرده است. در سال 2015 یک بدافزار روسیه‌ای با هدف قرار دادن شبکه برق اوکراین موجب قطع برق 230 هزار خانوار شد و همچنین اخیرا بدافزار stackoverflowin با حمله به پایگاه استنادی Pastebin و نفوذ به چاپگرهای آنلاین موجب انتشار هزاران سند گردید.

Ankit Anubhav، محقق امنیتی کمپانی NewSky  در نظریه‌ای خلاف این گزارش‌ها بیان کرده است:”اگرچه که هر ساله در مورد تهدیدهای اینترنت اشیا پیش‌بینی‌های بسیاری صورت می‌گیرد اما احتمال اینکه این پیش‌بینی‌ها تمامی تهدیدات را پوشش دهد ناچیز است”. همچنین کمپانی Kaspersky   در طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که تهدیدها در سال جاری دو برابر شده است.

کارشناسان امنیتی هر ساله یافته‌های خود را در خصوص تهدیدات و راه‌حل‌های مرتبط با اینترنت اشیا در حوزه‌های مختلفی نظیر جیپ‌های هک شده، دستگاه‌های پزشکی، کامیونت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین در کنفرانس‌های Defcon و Blackhat به اشتراک می‌گذارند. اگر چه که امنیت اینترنت اشیا تاکنون در حد مطلوبی فراهم شده است اما متأسفانه هنوز حملات سایبری قابل توجهی زیرساخت‌های سنتی IT را مورد هدف قرار می‌دهند. در این زیرساخت سنتی هکرها با نفوذ به روترها می‌توانند اختیار اشیا را به دست گرفته و به‌طور مثال دمای ترموستات‌ها را تغییر دهند و اگر که این تهدیدات به حوزه نظامی وارد شوند حملات جبران نا‌پذیری به وقوع خواهد پیوست. بنا بر گفته مجله نیویورک تایمز آمریکا در تلاش است تا با نفوذ به مراکز هسته‌ای کره شمالی فعالیت‌های هسته این کشور را مختل نماید.

 

 

بدافزارهای اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید