مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

ماشین های نسل جدید و هوشمند “Uber”، با امکان برقراری ارتباط با یکدیگر توسط ارسال کد رنگهای تعریف شده

ماشین هوشمند با اینترنت اشیا

ماشین های نسل جدید و هوشمند “Uber”، با امکان برقراری ارتباط با یکدیگر توسط ارسال کد رنگهای تعریف شده


رانندگان Uber برای یافتن یکدیگر گاهی دچار مشکل میشدند.مخصوصا زمانی که خیابان ها شلوغ و یا تاریک بود.بنابراین  Uber به تست کردن یک راه حل جدید در بندر سیاتل، در ایالت واشنگتن پرداخت. این تکنولوژی که SPOT نامیده میشود، اجازه میدهد تا رانندگان از طریق”رنگها”به یکدیگر متصل شوند و همدیگر را بیابند.

تکنولوژی هوشمند SPOT چگونه کار میکند؟

رنگهای استفاده شده دراین تکنولوژی که در شیشه جلوی ماشین توسط همه قابل مشاهده است، این امکان را به رانندگانی که ازطریق این تکنولوژی باهم کانِکت شده اند، میدهد تا برای هر کاری که میکنند یک رنگ را انتخاب و اعلام نمایند. مثلا زمانی که یکی از رانندگان قصد شروع یک سفر را دارد، SPOT ازاو میخواهد تا برای زمان “منتظر ماندن” یک رنگ را در نرم افزار انتخاب کند. راننده حتی میتواند با فشردن یک دکمه، صفحه نمایش موبایل سایر رانندگان را روشن کند و برایشان یک درخواست کمک بفرستد تا درهمان لحظه آن را ببینند.
زمانی که سایر رانندگان جهت کمک به او نزدیک می شوند، رنگ انتخاب شده از قبل؛ برروی شیشه جلوی ماشین شروع به درخشیدن می کند.

ماشین هوشمند با اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید