مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

تلکام چین و هوآوی برای قانون گذاری در زمینه سیستم گازی هوشمند NB-IOT به هم پیوستند

SMART GAS SYSTEM

 

تلکام چین و هوآوی برای قانون گذاری در زمینه  سیستم گازی هوشمند NB-IOT به هم پیوستند


 

Shenzhen Gas، China Telecom ،GoldCard و هوآوی دست به دست هم دادند تا برای حل چالش ها و مشکلاتی که چین در صنعت گاز با آنها روبروست راهکاری ارائه دهند.

مستنداتی که برای حل معضلات این حوزه پیشنهاد شده شامل  مدل کسب و کار و برنامه عملی بر پایه پلتفرم اینترنت اشیا و تکنولوژی NB-IOT(Narrow Band-IOT) است.

با وجود پیشرفت خدمات گازرسانی در شهرها هنوز هم  مسائلی از قبیل  ایمنی، رضایت مشتریان، سود آوری شرکت ها و تعادل عرضه و تقاضا ی انرژی منطقه ای  وجود دارند که برای مقابله با آنها تلاش هایی صورت می گیرد. در کنار اینها، شرکت های گازی مشکلات مختلف مدیریتی را همراه با مشکلات در اندازه گیری و مسائل مربوط به شارژ و پرداخت را هم تجربه می کنند. قوانین تدوین شده تمام این موانع را پوشش می دهند.

راهکار ارائه شده  شامل معماری سیستم ابری، لوله کشی ، و تجهیزات به منظور تطبیق با نیازها در  مسیرتکاملی پیش روی ICT  است که شامل لایه ترمینال، لایه شبکه ، لایه پلتفرم ابری ، و لایه های دیگر است که با اینترنت اشیا  ، محاسبات ابری و کلان داده مجتمع می شوند و از ساخت و راه اندازی سریع اپلیکیشن های  هوشمند گاز پشتیبانی می کنند.

این راه حل، علاوه بر این که پشتیبانی فنی NB-IOT را برای اطمینان از پوشش گسترده ، مصرف کم انرژی و انتقال پایدار و ایمن فراهم می کند یک پلتفرم اینترنت اشیا یکپارچه برای مدیریت ارتباط ، مدیریت تجهیزات و AE(Application enablement) ارائه می دهد تا شرکت های گاز بتوانند بر توسعه نرم افزار خود تمرکز کنند تا خدمات کاربردی بهتر را برای کاربر نهایی فراهم کنند.

علاوه بر این ، در حالت کلی ،این راه حل ،سیستم دفاع امنیتی E2E را برای محافظت از ترمینال ، شبکه ، پلتفرم و لایه امنیت اپلیکیشن ایجاد می کند. هم چنین ، استفاده از مکانیزم امنیتی DTLS  تاثیر مصرف توان ترمینال را کاهش می دهد و قابلیت اطمینان سیستم را حتی در مواقعی که مورد حمله قرار می گیرد تضمین می کند.

 

SMART GAS SYSTEM

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید