مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

مهندس قیصری: وزارت علوم و دانشگاه ها باید هر چه سریعتر برای آموزش اینترنت اشیا در کشور تمهیداتی بیندیشند

iot shahed uni1

 همزمان با برگزاری همایش اینترنت اشیا و کسب و کار در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شاهد مطرح گردید:
 مهندس قیصری: وزارت علوم و دانشگاه ها باید هر چه سریعتر برای آموزش اینترنت اشیا در کشور تمهیداتی بیندیشند.


 

دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شاهد در جهت آشنایی دانشجویان با اینترنت اشیا همایشی را روز 25 فروردین در سالن همایش این دانشکده برگزار کرد.

iot shahed uni1
در این همایش جناب آقای مهندس محمد قیصری، دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا علاوه بر ارائه مفاهیم شناختی اینترنت اشیا، به تشریح لایه های مختلف فنی آن پرداخت.
اقتصاد اینترنت اشیا، میزان سرمایه گذاری و درآمد های پیش بینی شده برای آن که یکی از مهم ترین فاکتورهای پذیرش این مفهوم در دنیاست نیز در ادامه مباحث بررسی گردید.

iot shahed uni2
اما در مهمترین بخش این همایش، کسب و کارها و کارافرینی اینترنت اشیا بصورت جامع توسط مهندس قیصری ارائه گردید. در این بخش تغییرات ماهیتی برخی از مشاغل کنونی و نیز تعدادی از مشاغل جدید که با حضور اینترنت اشیا ظهور کرده اند نیز معرفی شدند.
مهمترین محور صحبت های ایشان تاکید بر آموزش مهارت محور دانشجویان و کارشناسان کشور در جهت ورود به دنیای تحول دیجیتالی و اینترنت اشیا بود. ایشان نیاز به تدوین سرفصل ها و واحدهای درسی در مقطع کارشناسی و نیز تعریف رشته اینترنت اشیا بعنوان یک رشته میان رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد را جزو نیازهای اساسی کشور برای آینده دانستند. مهندس قیصری اعلام کردند که امروز بسیاری از کشورهای دنیا مقطع دکتری این رشته را نیز تدوین کرده و توانسته اند رشد قابل توجهی در این زمینه در کشورشان ایجاد نمایند.
برای این منظور نیازمند منابع درسی فارسی زبان نیز هستیم که با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای آموزشی منتشر شده باشند.

iot shahed uni3
در انتهای این همایش نیز زمانی برای پرسش و پاسخ حاضرین در نظر گرفته شد.

 

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا

www.iotiran.com

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید