مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

دوره آموزشی امنیت پروتکل های ارتباط رادیویی و رمزنگاری اینترنت اشیا

prosec

 

دوره آموزشی “امنیت پروتکل های ارتباط رادیویی و رمزنگاری اینترنت اشیا”


 دوره آموزشی “امنیت پروتکل‏‏‏‏‏‏‏‏ های ارتباط رادیویی و رمزنگاری اینترنت اشیا (IoT ProSec)” توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران در آذر ماه سال جاری برگزار می گردد.

اینترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل می کند، ولی با اینترنت اشیاء تمام ابزارها و وسایل به هم متصل می شوند.بی شک زمانی که اینترنت اشیا فراگیر شود، تأثیرات شگرف و عمیقی بر زندگی ما می گذارد. اما برای آنکه اینترنت اشیا بتواند درجریان زندگی ما وارد شود، نیازمند یک ساختار و معماری منسجم است، همچنین با توجه به تجهیزاتی که در اینترنت اشیا استفاده می شوند، که معمولا قابل حمل و کوچک هستند محدودیت هایی در منابع (حافظه، باتری، پردازش و …) دارند، پس باید برای ارتباطات و موارد امنیتی آن ها زیرساخت های ارتباط و پروتکل ‏های مناسبی با توجه به این محدودیت‏ها انتخاب شود وچنانکه امنیت یک عامل فعال اساسی در بسیاری از کاربردهای اینترنت اشیاء خواهد بود، روش‌هایی نیز باید برای محافظت از ارتباطات توسط چنین تکنولوژی‌هایی طراحی شود.مساله امینت در IoT را می توان مهم ترین چالش توسعه این فناوری در نظر گرفت. در این رابطه استانداردهای مختلفی در حال توسعه است؛ ولی همچنان نیازمندی های امنیتی اینترنت اشیا و حتی مخاطرات آن به خوبی شناسایی و تحلیل نشده است.

در دوره آموزش امنیت پروتکل های ارتباط رادیویی و رمزنگاری اینترنت اشیا به مطالعه جامع در ارتباط با امنیت پروتکل‏ های اینترنت اشیا و بررسی انواع رویکردهای تحلیل تهدیدات امنیتی اینترنت اشیا پرداخته شده است. با بررسی مقالات و تحقیقاتی که در حوزه امنیت اینترنت اشیا ارائه شده اند، می توان دریافت که امنیت باید در تمام سطوح بسته ها و سرویس‏ ها نیز در نظر گرفته شود؛ بنابراین در تمام مراحل توسعه سیستم، ویژگی‏ های امنیتی وجود خواهد داشت.

سهم این دوره سه جانبه است. نخست، ما مباحث “رمزنگاری اینترنت اشیا، انواع الگوریتم ‏ها و پروتکل‏ های رمزنگاری وامنیتی” را معرفی میکنیم. دوم، در این دوره “استانداردها و امنیت پروتکل‏ های ارتباط رادیویی IoT از جمله: معرفی استاندارد، شرح جزییات پروتکل ارتباطی، شرح نحوه ایجاد امنیت در این فناوری، بررسی و تحلیل ایجاد امنیت اینترنت اشیا و نحوه مکان یابی” مورد بحث قرار می گیرد. و در نهایت ، در این دوره استانداردهای غیر 3GPP مانند: LoRaWAN-Sigfax-wifi-Bloutooth-ZigBee و Z-Wave همچنین استانداردهای 3GPP مانند: 2G-3G-4G و NB-IoT بررسی می شود.

در این دوره به شرکت کنندگان گواهی معتبر از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران اعطا خواهد شد.

جهت ثبت نام میتوانید به سایت www.IoTiran.com مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مرکز به شماره 77199154-021 تماس حاصل فرمایید.

 

برای ثبت نام کلیک کنید.

 

prosec

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید