مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

راه حل غیر قابل باور کمپانی Cloudflare برای امنیت اینترنت اشیا

Orbit سرویس تامین امنیت

 

راه حل غیر قابل باور کمپانی Cloudflare برای امنیت اینترنت اشیا


 بر اساس مطالعات کمپانی Cloudflare، اکثر متخصصان امنیتی بر این باور اند که امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا فاجعه بزرگی را به بار خواهد آورد. از آن جا که تعداد این دستگاه ها دارای رشدی نمایی بوده، مسئله امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا حساس تر شده و شاید در آینده ای نه چندان دور حتی کاربران نتوانند به پیغام های بروز رسانی مرورگر خود اعتماد کنند.

راه‌حل Cloudflare برای جلوگیری از فاجعه‌های امنیتی در دستگاه‌های اینترنت اشیا:

این کمپانی راه‌حل‌های متعددی را جهت رفع مشکلات امنیت اینترنتی از قبیل حملات DDoS، Man-in-the-middle، پیام‌های Spam و رمزگذاری، ارائه کرده است. در همین راستا، cloudflare سرویس جدید خود به نام Orbit را راه‌اندازی نموده و امید دارد که مؤسسات و سازمان‌های دولتی برای تأمین امنیت دستگاه‌های آنلاین خود از این سرویس بهره گیرند.

در اصل cloudflare با دریافت هزینه از مالکان وب‌سایت‌ها، این سرویس را میان وب‌سایت و بازدیدکنندگان فعال کرده و علاوه بر آن قابلیت نصب Orbit را برای استفاده‌کنندگان دستگاه‌های اینترنت اشیا جهت جلوگیری از هک شدن آن‌ها ایجاد می‌کند. بر اساس گفته‌های cloudflare، هزینه استفاده از این سرویس، به تعداد دستگاه‌ها و پهنای باند موردنیاز بستگی داشته و نمی‌توان به رقم دقیقی اشاره کرد.

 اگرچه که معرفی یک‌لایه باز اختصاصی برای اینترنت، کمی دور از واقعیت است اما این لایه می‌تواند امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا و محصولات را بررسی کرده و اشتباهات سخت‌افزاری و برنامه‌ریزی را به حداقل برساند. البته باید اقرار کرد که سرویس Orbit توانایی بسیار بالایی در پردازش حجم عظیمی از داده‌ها بدون هیچ تأخیری را دارد. بر اساس آمار، کاربران بیشتر از سمت شرکت‌هایی که محصولات اینترنت اشیا را با هزینه‌های کمتر و بدون خدمات امنیتی ارائه داده‌اند، تهدید می‌شوند؛ بنابراین اگر تمامی شرکت‌های مبتنی بر خدمات اینترنت اشیا از این سرویس به‌صورت یکپارچه استفاده کنند میزان حملات اینترنتی به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

Cloudflare این سرویس را برای اولین بار به‌طور رسمی در اتحادیه صنعتی اینترنت اشیا معرفی نموده و در این نشست خود را به ارائه بهترین شیوه‌ها و استانداردها برای حفاظت از دستگاه‌های متصل متعهد نمود. درواقع سازمان‌ها، گروه‌های کاری و شرکت‌ها با پیروی از قوانین یکپارچه این سرویس، امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا خود را به‌صورت قابل‌توجهی افزایش خواهند داد.

اسامی برخی از سازمان‌هایی که بر روی افزایش امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا خود متمرکزشده‌اند:

 سازمان امنیت داخلی آمریکا

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا

وزارت حمل‌ونقل آمریکا

گروه Thread

کنسرسیوم صنعتی اینترنت

Orbit سرویس تامین امنیت

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید