مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

مداخله دولت در وضع قوانین امنیتی اینترنت اشیا

قوانین امنیتی اینترنت اشیا

مداخله دولت در وضع قوانین امنیتی اینترنت اشیا


آیا  وقت آن نرسیده تا برای اینترنت اشیا قوانین بیشتری وضع شود یا حتی دولت ابتکار عمل وضع قوانین را به دست بگیرد؟بر اساس یک مطالعه جدید که از سوی Gemalto انجام شده ، 90% مصرف کنندگان اعتمادی به امنیت تجهیزات وابسته به اینترنت اشیا ندارند در حالی که طیف وسیعی از آنها خواهان مداخله دولت در این زمینه هستند.

این مطالعه که توسط ونسون بورن صورت گرفته و در آن  بیش از هزار متخصص فناوری اطلاعات و سیاست گذار تجاری این بخش و ده هزار مصرف کننده  مورد سوال قرار گرفته اند ، می افزاید که در این نظر سنجی تناقضی بین مالکیت   تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیا و آگاهی نسبت به امنیت وجود داشت.

بیش از نیمی از مصرف کنندگان(54%) شرکت کننده در نظرسنجی اظهار داشتند که به طور متوسط چهار دستگاه مجهز به اینترنت اشیا دارند، با این حال تنها 14% از آنها درباره امنیت دستگاههای خود اطلاعات دارند.کمتر از سه کسب و کار از پنج کسب و کار (57%) اعلام کردند ، تمام داده هایی که با دستگاههای مجهز به اینترنت اشیا دریافت یا ذخیره می کنند را رمزنگاری می کنند این در حالی است که فقط یک سوم (33%) آنها معتقدند کنترل کاملی بر تمام داده هایی که محصولات اینترنت اشیا آنها تولید می کنند ،دارند.

مسئله امنیت در اینگونه تجهیزات به خودی خود حل نمی شود.90% کسب و کارها با توجه به آمار 69 درصدی مصرف کنندگان اینترنت اشیا با این گفته که ،این تکنولوژی تا مدتها در کانون توجهات قرار خواهد گرفت  و در آینده به امری معمول در زندگی تبدیل می شود،موافق هستند .تنها 1% بیان داشتند که اینترنت اشیا به زودی از دور خارج می شود.

با این وجود،تامین امنیت اینترنت اشیا کار آسانی نیست.اکثر قریب به اتفاق سیاست گذاران تجاری (94%)و مصرف کنندگان(93%) که با این مقوله آشنایی دارند اظهار می کنند که در زمان تامین امنیت محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا با چالش هایی روبرو هستند.به علاوه، 65% از مصرف کنندگان نگرانند که هکرها کنترل دستگاههای آنها را به دست بگیرند و 60% از درز اطلاعات هراس دارند.

بنا به گفته 44% سیاست گذاران حوزه فناوری اطلاعات ، هزینه پیاده سازی امنیت با توجه به حجم زیاد داده های به دست آمده(39%)  و اطمینان از امن بودن آپدیت های نرم افزاری که انجام شده (32%) بزرگترین چالش پیش روی آنهاست.جای تعجب نیست که اکثر پاسخ دهندگان ترجیح می دهند از همان ابتدا سیستمی با طراحی امن داشته باشند، 50% آنها در حال حاضر چنین رویکردی را دست اجرا دارند در حالی که بیش از 42%  در تلاش برای رسیدن به این هدف هستند.

این گزارش نتیجه می گیرد که “سازمانها باید هم چنان به سمت استفاده از  اینترنت اشیا گام بردارند تا از قابلیت های آن بتوانند بهره ببرند و در این مسیر، سرمایه گذاری بر روی امنیت غیر قابل اجتناب است.در زمان ایجاد امنیت بر روی داده ها و دستگاهها  ،مشتری هم نباید نادیده گرفته شود.این که چه موقع و کدام دستگاه از طرف مشتری انتخاب می شود یکی از دغدغه های سازمانها ست که می تواند نقشی حیاتی در فروش آنها داشته باشد.”

Gemalto در جای دیگری اعلام کرد که Verizon ماژول اینترنت اشیا این شرکت یعنی LTE Cat M1 را تایید کرده است. این شرکت ابراز امیدواری کرده که این ماژول بتواند باعث گسترش بکارگیری ارتباطات سلولی در زمینه هایی چون، امنیت سیستم ها، نقاط فروش، وندینگ و سلامت الکترونیک شود.

قوانین امنیتی اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید