مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

شرکت ATF ، دستگاه امنیتی اینترنت اشیا خود را با هدف استفاده در صنعت ساخت و ساز طراحی کرد.

دستگاه امنیتی اینترنت اشیا

 

شرکت ATF ، دستگاه امنیتی اینترنت اشیا خود را با هدف استفاده در صنعت ساخت و ساز طراحی کرد.


بخش امنیت کمپانی ATF سیستم هشدار متصل مبتنی بر اینترنت اشیا خود را با هدف کنترل و کاهش سرقت در محل های در حال ساخت، راه اندازی کرد.

باتوجه به تحقیقات ATF ، 39 درصد از سازندگان ساختمان در استرالیا مورد سرقت مواد خام و ابزارهای کوچک و یا خرابکاری در مکان های درحال ساخت خود قرار گرفته و علاوه بر هزینه مجدد جهت خرید ابزار و مواد خام، این سرقت ها موجب تاخیر در روند کار گردیده و پیمانکاران را متحمل پرداخت جریمه کرده است.

به همین منظور کمپانی ATF با کمک مایکروسافت و با همکاری کمپانی های Two Bulls و Thinxtra اقدام به تولید سیستم زنگ خطر بیسیم مبتنی بر اینترنت اشیا که تنها با 2 باتری AA کار میکند، نموده است. اجاره این سیستم روزانه حدود 50 دلار بوده و میتوان آن را از طریق نرم افزار تلفن همراه ATF Vision فعال کرد.

بر اساس طراحی این سیستم اگر دستگاه نور، صدا و یا لرزش غیر منتظره ای را تا شعاع 15 متری حس کند، به صورت خودکار از طریق اپلیکیشن و ایمیل برای کنترل از راه دور و همچنین با روشن کردن چراغ قرمز و زنگ خطر در محل، اعلام هشدار مینماید. در واقع این هشدارها از طریق تمام شبکه های تشخیص بی سیم اینترنت اشیا در استرالیا که از تکنولوژی Sigfox استفاده میکنند قابل ارسال هستند.

دستگاه tamper-proof با در اختیار داشتن یکی از بهترین خدمات مایکروسافت، از طریق ابر اینترنت اشیا Azure نیز مورد حمایت قرار گرفته است. همچنین شرکت توسعه نرم افزار Two Bulls اعلام کرده است مایکروسافت یک درگاه اینترنت اشیا را برای Azure جهت انتقال پیام های هشدار دهنده ایجاد کرده است.

با توجه به بیانات سخنگوی شرکت ZDnet ، با توجه به استقامت این دستگاه در برابر شرایط محیطی، میتوان از آن جهت نصب در وسایل نقلیه مانند قایق ها، کاروان و همچنین پارکینگ ها نیز استفاده نمود.

دستگاه امنیتی اینترنت اشیا

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید