مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

ارتقاء ایمنی همراه با حفاظت از حریم خصوصی در اینترنت اشیاء

امنیت و حریم خصوصی اینترنت اشیاء

ارتقا ایمنی همراه با حفاظت از حریم خصوصی در اینترنت اشیا


 

چگونه تعیین محدوده جغرافیایی توسط اینترنت اشیا میتواند نگرانی های ردیابی را کاهش دهد؟

 

Mike Mulica مدیر عامل   Actility میگوید:” یک گزارش از Deloitte در این هفته نشان داد که تعداد کسانی که از ناوبری دیجیتال در خانه استفاده میکنند طی پنج سال آینده رو به افزایش است.”

آنطور که نشان داده میشود، پنج درصد این نمونه ها در حال حاضر در خانه ها هستند و انتظار میرود تا سال 2022 این تعداد به بیست و پنج درصد برسد.

طبق گفته Paul Lee رئیس تحقیقات و فناوری، رسانه و ارتباطات شرکت Deloitte، میتوان بعضی از اینها را به پدر و مادر ها نسبت داد که از ناوبری دیجیتال برای کنترل فرزندان و اطمینان از امنیت آنها استفاده میکنند.

هرچند، با وجود مزایای مشخصی که این کار به همراه دارد، ایده ردیابی بستگان به نظر میتواند برای برخی کنجکاوی به نظر برسد.

بنابراین برای ارتقا امنیت و آرامش خاطر در کنار حفاظت از حریم خصوصی، کسب و کارهای خلاق در سراسر دنیا از تکنولوژی “تعیین محدوده جغرافیایی” در اینترنت اشیاء استفاده کرده، که به جای ردیابی تمام مدت، چنانچه فرزند یا بستگان سالمند شما از جایی که باید باشند دور شوند به شما یک هشدار ارسال شود .

بوسیله تکنولوژی های اینترنت اشیاء مانند LoRaWAN، در حال حاضر ارائه تعیین محدوده جغرافیایی با هزینه ای بسیار اندک امکان پذیر است. به جای نیاز به یک تلفن هوشمند گرانقیمت، این تکنولوژی فقط به یک دسته کلید یا کلاه نیاز دارد و باتری همراه آن برای ده سال کافیست.

پتانسیل چنین راه حلهایی به حفظ و افزایش کیفیت زندگی آنهایی که نمیتوانند تحت نظر باشند منجر میشود، در سال 2015 در ژاپن بیش از 12000 بیمار روانی گم شدند و از این تعداد 479 نفر قابل مکان یابی نبودند و بنابراین انتظار میرود که مرده باشند.

امکان نشان گذاری برای محافظت از بستگان توسط این تکنولوژی IoT به طور چشمگیری این گم شدن ها را کاهش میدهد و توانایی افزایش قابلیت های قسمتی از ذهن بستگان را دارد.

علاوه بر این، به عنوان یک تکنولوژی، ارزان و کارآمد است و به ایجاد طیف گسترده ای از موارد خلاقانه که به مردم کمک میکند اشیا گم شده یا حتی حیوانات خانگی را پیدا کنند منجر میشود.

برای مثال، در استرالیا راه حلهایی که توسط اینترنت اشیاء ارائه شده در حال استفاده است که از دور شدن گاوها جلوگیری میکند، و در هلند رانندگان میتوانند خودروی به سرقت رفته که یک ردیاب در آن قرار داده اند را ردیابی کنند. علاوه براینکه ردیابی مداوم با هدف پشتیبانی کامل ممکن است بیش از حد آزار دهنده باشد، تعیین محدوده جغرافیایی یک ابزار بهینه برای ارتقاء امنیت در کنار حفظ حریم شخصی است.

 امنیت و حریم خصوصی اینترنت اشیاء

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید