مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

گزارش کامل برگزاری اولین دوره آموزش امنیت اینترنت اشیا در کشور توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران

Slide2

 

گزارش کامل برگزاری اولین دوره آموزش امنیت اینترنت اشیا در کشور توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران


مرکز تحقیقات اینترنت اشیا پس از برگزاری دو دوره موفق IoT Way برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری اولین دوره تخصصی خود تحت عنوان دوره آموزش امنیت اینترنت اشیا IoT SAFE به مدت 16 ساعت طی روزهای 7 و8 و  15و16 تیرماه نمود.

از جمله سر فصل هایی که در این دوره آموزش داده شد:

مبانی امنیت اینترنت اشیا

بررسی انواع حملات در اینترنت اشیا

راه های نفوذپذیری و ایمن سازی اینترنت اشیا

امنیت لایه سخت افزار اینترنت اشیا

امنیت لایه ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیا

امنیت لایه پلتفرم اینترنت اشیا

امنیت لایه اپلیکیشن اینترنت اشیا

 

هر روز از این دوره شامل دو نشست تخصصی 120 دقیقه ای بود که  توسط یک استاد برگزار گردید و گزارش آن به شرح زیر است:

اولین روز از دوره آموزشی امنیت اینترنت اشیا با حضور دکتر سیاوش احمدی و معرفی مختصر اینترنت اشیاء، اکوسیستم اینترنت اشیاء، بیان مفاهیم امنیتی و پیش نیازها (امنیت، اعتماد، حریم خصوصی)، بیان نیازمندی ها و چالش های امنیتی در اینترنت اشیاء، مشخص کردن حوزه های مطالعاتی قابل طرح برای امنیت اینترنت اشیاء، تداخل و Jamming (طیف گسترده، حمله به یک دستگاه یا یک محدوده)، حمله به سخت افزار به وسیله Attacks Channel-Side( نقشه گرما، تشعشعات و غیره)، حمله با BTS یا Gateway جعلی، جعل یا کپی دستگاه ، برگزار گردید و در انتها به پرسش های مطرح شده از جانب حضار پاسخ داده شد.

 

Slide2

 

دومین روز از دوره با تدریس جناب مهندس ایلوخانی تحت عنوان امنیت ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیا(لایه ارتباطات) با سرفصل های زیر: Encryption، Symetric Algorithm، Asymetric Algorithm، Hash Algorithm، MQTT، IOT Network، 6 Low Pan ، SSL/ TLS برگزار گردید و ایشان در انتها به تمام سوالات مطرح شده از جانب حضار پاسخ دادند.

سومین روز از دوره  نیز با تدریس مهندس ایلوخانی و با هدف آشنایی دانشجویان با امنیت پلتفرم و ذخیره سازی داده های اینترنت اشیا برگزار گردید و در انتها، نشست به صورت تعاملی و پرسش و پاسخ پایان یافت.

 از جمله سرفصل های مطرح شده در این نشست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  •  IoT platform
  • Security in IoT platform
  •   Malware Anatomy in IoT
  •   Big Data and IoT
  •  Secure IoT with machine learning

Slide33

 

 

چهارمین روز از دوره آموزشی امنیت اینترنت اشیا نیز با تدریس مهندس سرهنگی و حضور متخصصین، دانشجویان و علاقمندان، با موضوع امنیت اپلیکیشن های کاربردی اینترنت اشیا برگزار گردید. از جمله سرفصل های مطرح شده در این نشست می توان به : مقدمه و معرفی نرم افزارهای کابردی اینترنت اشیا، حوزه های متداول در لایه اپلیکیشن و مورد توجه کاربران و توسعه دهندگان، پلتفرم های معروف پرکاربرد در حوزه اینترنت اشیا  اشاره کرد و در پایان جناب سرهنگی به پرسش های مطرح شده از جانب حضار پاسخ دادند.

در حین برگزاری نشست ها، پخش ویدئویی پنج دقیقه  نیز به صورت زنده در صفحه اینستاگرام مرکز صورت گرفت.

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در نظر دارد تا با برگزاری دوره های تخصصی اینترنت اشیا در سطح منطقه ای و استانی پاسخگوی تمام نیازهای سازمان ها و علاقمندان به این فناوری باشد.

 

 Slide11

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید