مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

اولین دوره امنیت اینترنت اشیا کشور توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران در حال برگزاری است

Presentation2

 

اولین دوره امنیت اینترنت اشیا کشور توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران در حال برگزاری است.


مرکز تحقیقات اینترنت اشیا پس از برگزاری دو دوره موفق IOT Way اولین دوره تخصصی خود را تحت عنوان دوره امنیت اینترنت اشیا برگزار میکند. این دوره به مدت 16 ساعت طی روزهای 7و8و 15و16 تیرماه برگزار می گردد.علاوه بر علاقمندان به حوزه امنیت برخی متخصصان نیز از نهادهای دولتی مانند سازمان مخابرات ایران- بانک سپه- انستیتو ایزایران- ساتبا و… حضور داشتند.

در حین برگزاری نشست ها پنج دقیقه پخش ویدئویی نیز به صورت زنده در صفحه اینستاگرام مرکز صورت گرفت.

سرفصل های این دوره:
مبانی امنیت اینترنت اشیا
برررسی انواع حملات در اینترنت اشیا
راه های نفوذپذیری و ایمن سازی اینترنت اشیا
امنیت لایه سخت افزار اینترنت اشیا
امنیت لایه ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیا
امنیت لایه پلتفرم اینترنت اشیا
امنیت لایه اپلیکیشن اینترنت اشیا

گزارش برگزاری دوره به شرح زیر است:

اولین روز از دوره آموزشی امنیت اینترنت اشیا با برگزاری2 کارگاه 120 دقیقه ای به پایان رسید.

در نشست روز 5 پنجشنبه، 7 تیرماه دکتر سیاوش احمدی، متخصصین، دانشجویان و علاقمندان را با معرفی مختصر اینترنت اشیاء ،اکوسیستم اینترنت اشیاء، بیان مفاهیم امنیتی و پیش نیازها (امنیت، اعتماد، حریم خصوصی)، بیان نیازمندی ها و چالش های امنیتی در اینترنت اشیاء، مشخص کردن حوزه های مطالعاتی قابل طرح برای امنیت اینترنت اشیاء، تداخل و Jamming (طیف گسترده، حمله به یک دستگاه یا یک محدوده)، حمله به سخت افزار به وسیله Attacks Channel-Side( نقشه گرما، تشعشعات و غیره)، حمله با BTS یا Gateway جعلی، جعل یا کپی دستگاهآشنا کردند و در پایان نشست به پرسش های ایشان پاسخ دادند.

 

Presentation2

دومین روز از دوره آموزشی امنیت اینترنت اشیا نیز با برگزاری 2 کارگاه 120 دقیقه ای به پایان رسید.

نشست روز جمعه 8 تیرماه با تدریس جناب مهندس ایلوخانی تحت عنوان امنیت ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیا(لایه ارتباطات) آغاز شد و سرفصل های مطرح شده عبارت بودند از: Encryption، Symetric Algorithm، Asymetric Algorithm، Hash Algorithm، MQTT، IOT Network، 6 Low Pan ، SSL/ TLS وایشان در انتها به تمام سوالات مطرح شده از جانب حضار پاسخ دادند.

 

IoTSAFE11

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در تلاش است تا با توجه به درخواست هاي رسيده، اين دوره را در شهرها و استان هاي مختلف و نیز سازمان های درخواست کننده برگزار نماید.

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید