مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

بازسازی و دگرگونی کسب و کارها با اینترنت اشیا

https blogs images forbes com insights inteliot files 2018 08 iStock 919564302 1200x800

 

بازسازی و دگرگونی کسب و کارها با اینترنت اشیا


کمپانی فوربس در راستای بررسی میزان نقش اینترنت اشیا در تحول کسب و کارها، اقدام به مطالعه بازار نموده است. جامعه هدف این مطالعه شامل 700 مدیر اجرایی که از اینترنت اشیا در سازمان خود بهره گرفته اند، بوده و بر طبق نظرسنجی‏ های به عمل آمده از آن‏ها، اینترنت اشیا توانسته است از طریق 5 مورد زیر کسب و کار را بهبود ببخشد.

  • اطلاعات بیشتر، فرصت‏های بیشتر: بر اساس این نظرسنجی، کسب و کارها در حال سرمایه‏ گذاری بر بخش‏های مختلف تجارت خود اعم از تعمیرات پیشگیرانه، خودکارسازی فرآیندها و ردیابی هستند. مدیران با نصب سنسورها در بخش‏های مختلف مانند خطوط تولید و انبارها، به صورت لحظه ‏ای اطلاعات بسیار غنی ‏ای به دست می ‏آورند و می‏توانند کسب و کار خود را ارتقا داده و بهبود ببخشند.

 

  • روش‏های جدید جهت درک مشتری: اینترنت اشیا همچنین می‏تواند با استفاده از تصاویر و سنسورها، نیازها و رفتارهای مشتری را ردیابی و مجازی‏ سازی کند و فرصت‏ های نوینی با استفاده از دیدگاه‏ های آن‏ها ایجاد نماید. بر اساس آمار این نظرسنجی، 47 درصد از مدیران ادعا کرده اند که از اینترنت اشیا جهت درک مشتری استفاده نموده اند.

 

  • ایجاد روش‏های تجارتی جدید: با توجه به نتایج این نظرسنجی، مدیران باور دارند که اینترنت اشیا می‏تواند آن‏ها را از تولیدات به سمت ارائه خدمات نیز سوق دهد. شرکت‏ها می‏توانند با نظارت بر محصولات خود نیز، برخی از خدمات را به مشتریان ارائه دهند و همچنین اطلاعات به دست آمده را تحت یک پلتفرم در اکوسیستم شرکت به اشتراک گذارند. 48 درصد از این مدیران عنوان کرده‏اند که اینترنت اشیا توانسته است به گسترش تجارت آن‏ها و همچنین مشارکت با دیگر بخش‏ها کمک کند.

 

  • بهبود تجربه مشتری: بر اساس مطالعه فوربس، 56 درصد از این شرکت‏ها در نظر دارند جهت بهبود تجربه مشتری در اینترنت اشیا سرمایه‏ گذاری کنند. داده‏هایی که از طریق تعامل با مشتری در هنگام ارائه محصول و خدمات به دست می‏آیند، می‏توانند اطلاعات بسیار مفیدی را از چند بعد در خصوص تجربیات و میزان رضایتمندی مشتری ارائه دهند.

 

  • بهره‏ وری بالاتر: توسعه اینترنت اشیا در سراسر بخش‏های مختلف سازمان و اکوسیستم‏ های آن به معنی دیجیتالی کردن بیشتر فرایندها است که به کاهش هزینه‏ ها و افزایش سرعت عرضه به بازار کمک می‏کند. 37 درصد از مدیران اجرایی در این بررسی به دنبال بهره ‏وری و کارآیی بیشتر در مشاغل خود با اینترنت اشیا بوده ‏اند زیرا داده ‏ها به آن‏ها کمک می‏ کنند که یک جریان اطلاعاتی دقیق بدون مداخله انسانی داشته باشند.

https blogs images forbes com insights inteliot files 2018 08 iStock 919564302 1200x800

منبع: https://www.forbes.com/sites/insights-inteliot/2018/08/24/5-ways-iot-is-reinventing-businesses-today/#7f6362671c20

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید