مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

 PROP TECH  چیست؟

prop tech

 PROP TECH  چیست؟


 تکنولوژی‌های پیشرفته مثل هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، رباتیک و اپلیکیشن‌های ارتباط با مشتریان در حال آماده سازی شهر‌های عظیم و املاک و مستغلات برای هوشمند سازی و کمک به حل و فصل چالش‌های آن در آینده، هستند.

prop tech

شهر هوشمند فردا بسیار نزدیک‌تر از آن است که تصورش را می‌کنید. هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و سایر تکنولوژی‌های پیشرفته این شهر‌های عظیم را با یک شبکه یکپارچه با edge computing و فن آوری‌های موبایلی تعریف می‌کند. از محاسبه سریع‌ترین وسیله نقلیه یا راه برای رسیدن به محیط کار گرفته تا تهیه چای یا قهوه صبحانه، امنیت منزل یا بررسی سطح سلامتی، همه و همه با تکنولوژی‌های پیشرفته جلو خواهند رفت. این تکنولوژی‌ها همچنین روی برنامه ریزی شهری و ساخت و ساز مدیریت مستغلات و معماری و … اثر می‌گذارند.

اینجاست که prop tech در این تجارت B2B و اپلیکیشن‌های صنعتی تکنولوژی املاک پدید می‌آید تا فرصتی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان متعدد این حوزه باشد. از آنجا که املاک و مستغلات بزرگترین کلاس دارایی در جهان است، تعجبی ندارد که شرکت‌های مطرحی در کشور‌های پیشرفته شروع به سرمایه گذاری و جلب سرمایه برای حضور موثر در PROP TECH نمایند.
پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری IOT و یکپارچه سازی در طراحی و ساخت خانه‌های شهری هوشمند در مجموع حدود 5 تریلیون دلار بین سال‌های 2016 تا 2019 هزینه بردارد.

PROP TECH چیست؟
بنا بر تعریف جیمز دیرسلی، PROP TECH فن آوری در حوزه املاک است که در واقع بخش کوچکی از انقلاب دیجیتال در صنعت املاک و مستغلات، هم مشتریان و هم دیدگاه آن‌ها و جریانات و تراکنش‌های ساختمانی و شهری را در بر می‌گیرد. به این معنی که صحبت درباره جنبه تجاری صنعت املاک و همین طور بخش ساخت و ساز و حتی ساختمان‌ها و شهر‌های آینده است.
به طور کلی PROP TECH یک واژه کلی در تعریف استارت آپ‌ها یا مدل‌های کسب و کار در حوزه املاک است که محصولات خلاقانه و فناورانه ارائه می‌کند و بحث فناوری در حوزه املاک، شامل تمام شرکت‌ها و کسب و کار‌هایی می‌شود که تلاش می‌کنند با کمک فن آوری و تعریف الگوی جدید مصرف، کمک به بهبود شرایط صنعت املاک نمایند.

-انواع استارت آپ‌های حوزه PROP TECH
در حوزه استفاده از هوش مصنوعی: room.ai
در حوزه اطلاعات و راهنمایی: smart service connect
در حوزه بازدید هوشمند از ملک: front door
در حوزه تکنولوژی بلاک چین: ubitquity
در حوزه واقعیت مجازی: matter port.

اما به طور کلی استارت آپ‌های prop tech در دو دسته بندی می‌گنجد:
1. استارت آپ‌هایی که به فعالان حره‌ای بخش املاک خدماتی می‌دهند مثل ابزار‌هایی که خدمات و بهره وری آن‌ها را افزایش می‌دهد.
2. استارت آپ‌هایی که هدف آن‌ها جایگزین کردن فعالان حرفه‌ای بخش املاک است: See more at

منبع خبر: bzna.ir/000Bct

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید