مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

معرفی 5 پلتفرم سخت افزاری برای پروژه های اینترنت اشیا

maxresdefault

 

معرفی 5 پلتفرم سخت افزاری برای پروژه های اینترنت اشیا


 

پلتفرم سخت افزاری CC 3200

این پلتفرم به منظور پشتیبانی از ویژگی های تعبیه شده در میکروکنترلرهای کم مصرف و با هزینه های پایین، طراحی شده و موجب بهینه شدن ابعاد دستگاه های اینترنت اشیا میگردد.

این پلتفرم سخت افزاری یک میکروکنترلر متن باز دارای WiFi است (قابل برنامه نویسی شدن) که توسعه و یکپارچه سازی دستگاه های اینترنت اشیا را محقق میسازد.

این میکروکنترلر قابلیت برنامه نویسی شدن با کدهای زبان C از طریق محیط برنامه نویسی CCS را دارد و اگر شما یک توسعه دهنده علاقه مند به آردئینو هستید از محیط IDE نیز میتوانید جهت برنامه نویسی این میکرو استفاده کنید.

پلتفرم سخت افزاری BeagleBone Black

پلتفرم سخت افزاری BeagleBone Black یک پلتفرم کم هزینه و توسعه یافته برای توسعه دهنگان و علاقه مندان به طراحی سخت افزار است.

فرآیند بوت شدن این پلتفرم سخت افزاری در لینوکس کمتر از ۱۰ ثانیه طول میکشد و تنها در عرض ۵ دقیقه از طریق یک کابل USB توسعه می یابد.

شما میتوانید کد شخصی سازی شده خود را با هر زبانی که تسلط بیشتری بر آن دارید ( C++, C, Python, Perl, Java و یا دیگر اسکریپت ها) برای توسعه این پلتفرم بنویسید.

پلتفرم سخت افزاری Node MCU

پلتفرم Node MCU یک پلتفرم سخت افزاری مانند آردینو است که به صورت تعبیه شده قابلیت دریافت ورودی و ارسال خروجی را در خود دارد. این پلتفرم با داشتن ماژول WiFi در خود میتواند از طریف اینترنت به صورت مستقیم با اشیا ارتباط برقرار کند.

این پلتفرم سرعت شما در پیاده سازی کاربردهای اینترنت اشیا و انجام فرآیندهای آن را افزایش میدهد و میتواند با کد برنامه های Arduino IDE و Lua اجرا شود.

پلتفرم سخت افزاری Raspberry Pi

پلتفرم Raspberry Pi یکی از پلتفرم های سخت افزاری مرجع برای پروژه های اینترنت اشیا است که بر خلاف Arduino، برای محیط لینوکس ایجاد شده است.

این پلتفرم سخت افزاری دارای چندین درگاه USB برای انجام امور جانبی و یک خروجی HDMI برای اتصال دستگاه به تلویزیون و صفحه نمایش است.

پلتفرم سخت افزاری Arduino

آردینو یک پلتفرم سخت افزاری محبوب برای ساخت نمونه های اولیه پروژه های اینترنت اشیا است و می توان از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن  به راحتی استفاده نمود.

این پلتفرم سخت افزاری برای طراحان و علاقه مندان به پروژه های اینترنت اشیا بسیار مناسب بوده و دارای حداکثر سازگاری با سایر عناصر تعاملی است.

 

maxresdefault

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید