مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

پیش بینی های اینترنت اشیا برای سال 2017 : مخابرات ، 5G ، شبکه ها ، قوانین و …….

اپراتور های اینترنت اشیا

 

پیش بینی های اینترنت اشیا برای سال 2017 : مخابرات ، 5G ، شبکه ها ، قوانین و …….


اپراتور های مخابراتی سال بسیار پر مشغله ای را پشت سر گذاشتند و نوید انجام کارهای بزرگتری را برای سال 2017 داده اند.

کمپانی Analysys Masom پیش بینی های خود را در زمینه اینترنت اشیا برای سال 2017 را منتشر کرده است . این پیش بینی ها شامل پیشرفت های کلیدی در صرفه جویی انرژی ، تکنولوژی های شبکه های گسترده (LPWA )، اتومبیل های متصل شده و شهرهای هوشمند هستند.

در این پیش بینی ها ممکن است اپراتورها حرکات جسورانه تری داشته باشند زیرا آن ها تحت فشار زیادی به منظور ایجاد رشد درآمد قرار گرفته اند.

تحلیل گران و مشاوران Mason انتظارات خود را در زمینه اینترنت اشیا برای سال 2017 بیان کرده اند :

استراتژی های اپراتور های مخابراتی برای اینترنت اشیا

اپراتورهای مخابراتی برای افزایش درآمد های اینترنت اشیا از طریق اطلاعات به دست آمده تحت فشار قرار گرفته اند . در حال حاضر درآمد های ناشی از حساب های اینترنت اشیا کمتر %1 (یک درصد) از درآمد کل اپراتورها است . افزایش درآمد های اینترنت اشیا از %1 به %5 تا سال 2025 زمان خواهد برد و بعد از آن رشدی حدود سالانه %20 خواهد داشت که تقریبا با رشد فعلی اپراتورهای کسب و کار اینترنت اشیا هم راستا است . از دید مدیران ارشد ممکن است این محدود زمانی بیشتر از محدوده ای که بعضی از اپراتورها تخمین زده اند، باشد .

اینترنت اشیا و 5G

اینترنت اشیا کم اهمیت تر از  5G خواهد شد زیرا بیشتر ارائه های 5G شامل اینترنت اشیا می شوند ولی عکس این مطلب درست نیست و تعداد بسیار محدودی از ارائه های اینترنت اشیا شامل 5G هستند .در حال حاضر کمپانی های اینترنت اشیا در حال توسعه پیشنهادات خود هستند و منتظر راه اندازی 5G نمانده اند . ماشین های عظیم موجود برای اتصال اینترنت اشیا یکی از موارد کلیدی است که برای معرفی 5G در نظر گرفته شده است اما این موضوع در سال 2017 کمتر مورد توجه قرار خواهد گرفت . تمرکز 5G بیشتر بر روی صرفه جویی در زمان خواهد بود و همان طور که کمپانی ورایزن بیان کرده است هدف آن دستیابی به بیشترین سرعت برای طولانی ترین مسیرها خواهد بود .

 

NB-IOT ، LoRa ودیگر فناوری های شبکه های LPWA

برای اولین بار شبکه های واقعا تجاری NB-IOT در سال 2017 راه اندازی خواهند شد . پیش بینی میشود که حتی در یک ربع اول راه اندازی ، مشتریان برای دستیابی به این شبکه ها هزینه پرداخت میکنند .

پیش بینی میشود که فناوری NB-IOT در سال 2017  ارتقا عمیقی پیدا کند و تنها تعداد کمی از بخش های خارجی مخابرات از این فناوری و چگونگی کارکرد آن آگاهی دارند و حتی برخی از بخش های داخلی اطلاعی از این فناوری ندارند . به منظور ایجاد آگاهی گسترده تر برای مخاطبان لازم است که هم فروشندگان ( به طور مثال هوآوی ) و هم اپراتور ها ( Deutsche Telekom AG &  Vodafone Americas) فعالیت های زیادی را انجام دهند .

شبکه های LPWA و LTE-M بدون مجوز زیادی به و جود خواهند آمد اما هنوز هیچ اطلاعیه ای برای NB-IOT در آمریکا منتشر نشده است . کمپانی AT&T و Verizon با شبکه های LTE-M در سراسر کشور وارد همکاری شده اند و کمپانی های زیادی در حال ساخت شبکه های LPWA بر روی باند های غیر مجاز هستند – کمپانی Comcast به صورت قابل توجهی از فناوری LoRa استفاده میکند .

اپراتورهای ثابت بیشتری شبکه های اینترنت اشیا خود را خواهند ساخت . فناوری های 3GPP ( مثل NB-IOT و LTE-M ) موانع زیادی را پشت سر گذاشته اند که البته مزیت کار با اپراتورهای تلفن را به همراه داشته است . فناوری های بدون مجوز برای ورود به بازار رقابت با موانع کمتری رو به رو هستند و همچنین داشتن نشان های تجاری ، پایگاه های مشتری و اهرام های دیگر موجب میشوند که اپراتورهای ثابت بیشتر به داشتن رقابت در بازار تشویق شوند .

طیف فرکانس و اینترنت اشیا

طیف برای گسترده شدن نیاز به اینترنت اشیا و شبکه های رادیویی دارد . نیازمندی های طیف در زمینه صنعت ، تنظیم و چگونگی ایجاد ارائه های قابل اعتماد و کم تاخیر و برنامه های کاربردی ، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و نیاز به پشتیبانی از طیف در زمینه برنامه های کاربردی موضوع مهمی خواهد بود . همچنین هرگونه نیازمندی بیشتر در هر دو طیف اختصاصی و به اشتراک گذاشته شده نیاز به بحثی اساسی خواهد داشت .

قوانین و اینترنت اشیا

مقررات باعث ایجاد نظارت بیشتری بر روی اینترنت اشیا خواهد شد . هم اکنون علاقه بیشتری برای وضع قوانین به وجود آمده است زیرا که مقررات باعث میشود اهمیت بیشتری به اینترنت اشیا داده شود و خطر حملات کمتر شود . تاثیر هر قانونی مدتی بعد از وضع آن مشخص خواهد شد زیرا هر قانون جدیدی ممکن است سال ها زمان ببرد تا مورد تایید قرار گیرد و پیاده سازی آن بر روی دستگاه های آسیب پذیری که هم اکنون مستقر اند بسیار وقت گیر است . نقش آفرینان در اینترنت اشیا در تلاش هستند که بر روی تمام چارچوب ها به توافق برسند تا از نیازمندی به مقررات تحمیل شده جلوگیری شود .

اتومبیل های متصل

در سال 2017 این مسئله که چگونه میتوان با استفاده از اطلاعات بلادرنگ دریافتی از طریق ارتباط وسیله نقلیه با وسیله نقلیه ، وسیله نقلیه با زیر ساخت ها و ارتباطات دیگر ، حمل و نقل عمومی را بهبود بخشید ، مطرح است. بسیاری از این ویژگی ها ، اهداف ، مورد های کسب و کار و فناوری ها در حال پردازش و انجام هستند . با این حال پیش بینی میشود که اپراتورها و فروشندگان شبکه با پاسخ دهی به این سوالات زمینه پیشرفت خود را فراهم کنند – کاری که کمپانی Vodafone  انجام داده است .

انرژی هوشمند

انرژی های بیشتری ( مثل آب ، برق و …) اصول انتقال انرژی را بکار گرفته اند و مدل های عملیلتی و خدماتی جدیدی را که فناوری از آن ها حمایت میکنند را اتخاذ کرده اند . این پیشرفت در فناوری باعث شده است که اقتصاد تامین انرژی و اختلالات در مدل های قدیمی به طور کامل تغییر یابند . در مدل های قدیمی توزیع انرژی به وسیله اپراتور سرویس توزیع انجام میشد و اساس آن بر پایه تقاضا بود . پیش بینی میشود که در سال 2017 این مدل جدید برای انرژی های بیشتری به کار گرفته شود .

اپراتور های اینترنت اشیا

  

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید