مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

شکست شبکه NB-IOT توسط شبکه بدون مجوز LPWA

شبکه LPWA

شکست شبکه NB-IOT توسط شبکه بدون مجوز LPWA


پس از 2 سال بررسی بازار شبکه LPWA کارشناسان اعلام کردند با تقسیم بازار گسترده اینترنت اشیا به بازارهای کوچک‌تر، به بیش از 300 صفحه نتایج تحقیقاتی و صدها نمودار آماری که یک مبنای بسیار قوی برای پیش‌بینی‌های اینترنت اشیا است، دست یافته‌اند. نتایج واقع‌گرایانه‌ای در خصوص رقابت بین شبکه LPWA و شبکه‌های بیسیم اینترنت اشیا بر طبق این تحقیقات حاصل شده و متخصصان موفق به درک کامل اولویت‌های کاربران نهایی شدند.

Joe Madden ، تحلیلگر اصلی این تحقیقات اظهار کرده است:”ما بسیاری از ادعاهای میلیاردی و تریلیونی را برای تخمین واقعی ارزش مالی این بازار نادیده گرفتیم و از این رو زمان بسیاری را به‌منظور گفتگو با صدها شرکت، شامل تولیدکنندگان خودرو، ارائه دهندگان اتوماسیون و اندازه‌گیری‌های هوشمند مانند GE، Siemens و گروه‌های پزشکی Kaiser و United healthcare صرف کردیم. به دلیل تفاوت بازارها و همچنین وجود تجارت‌ها و دستگاه‌های مختلف اینترنت اشیا، معتبرترین بازارها مورد بررسی قرار گرفته‌اند”.

کارشناسان تلفن همراه با توجه به تحلیل عوامل فنی، عوامل بسیاری نظیر دامنه، میزان نفوذ، ظرفیت، عمر باتری و هزینه‌ها را بررسی نموده و همینطور در هر بخش از بازارهای کوچک مسائل مربوط به مالکیت ساختار، بازگشت سرمایه‌ کاربران نهایی، زمان شخصی‌سازی بازارها و سهولت استفاده از کاربردها را مورد توجه قرار داده‌اند.

این گزارش یک پیش‌بینی 5 ساله برای فناوری‌های LTE-M، NB-IOT، Sigfox، LoRa،Ingenu ، Telensa و Silver Spring ارائه نموده و به نتایج تاثیرگزاری حول این موضوع که کدام یک از این فناوری‌ها قابلیت اتصال میلیون‌ها دستگاه اینترنت اشیا را فراهم می‌کند، دست یافته است.

به دلیل دشواری دسترسی به نقطه سر به سر سود و زیان در شبکه‌های گسترده اینترنت اشیا، تنها ویژگی‌های محدودی از فناوری LPWA قابلیت گسترش دارند. تقریباً از 10 کاربرد شبکه بدون مجوز LPWA، تنها یک مورد به عنوان اکوسیستم گسترده و دو مورد برای ایجاد فرصت‌های طلایی وجود دارد.

این گزارش، اطلاعات جامعی در مورد پیش‌بینی نیاز به کالاها و درآمدها را در اختیار تأمین‌کنندگان اینترنت اشیا قرار میدهد. به گفته کارشناسان تلفن همراه، درآمد حاصل از فناوری‌های ارتباطی از یک بیلیون دلار در سال 2016 به 33 بیلیون دلار در سال 2021 افزایش خواهد یافت و این رشد درآمدی موجب جلوگیری از کاهش قیمت دستگاه‌های اینترنت اشیا خواهد شد.

 شبکه LPWA

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید