مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

تشخیص سلامت تجهیزات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا تولید شده توسط شرکت Maximo

Maximo

 

تشخیص سلامت تجهیزات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا تولید شده توسط شرکت Maximo


کارخانجات اینترنت اشیا:

تغییر و تحول در کسب و کار اجتناب ناپذیر است . در کنفرانس بین المللی تعمیر و نگهداری که ماه دسامبر گذشته برگزار شد مطرح گردید که پیشرفت های تکنولوژی در طول زمان چگونه بر صنابع مختلف تاثیرگذار بوده است و همچنین باید بررسی کنیم که چرا استفاده از این پیشرفت ها برای بهبود کیفیت الزامی است.

 با تمام ماورایی که از اینترنت اشیا گفته میشود باید به واقعیت های آن نیز نگاه کنیم. قابلیت هایی نظیر جمع­آوری، همبستگی و توسعه طیف وسیعی از داده های ساختاریافته و گسسته و نیز استفاده از این تجمع  داده برای ایجاد کارامدی و بهره بری از مزایای انکارناپذیر اینترنت اشیا است. زمانی که به اینترنت اشیا فکر میکنیم باید در نظر بگیریم که این فناوری چگونه بر زیرساختها، مدیریت و تعاملات تاثیرگذار خواهد بود.

شرکت ها در صنایع مختلف سرمایه گذاری های قابل توجهی برای اطمینان از حفظ و نگهداری زیرساخت ها و دارایی های فیزیکی خود انجام می دهند. این سرمایه گذاری بر چه اساسی انجام میشود؟

عمدا در گذشته تعمیر و تگهداری های پیش گیرنده بر اساس توصیه های تولیدکنندگان یا خبرگان هر حوزه بر اساس تجربیات مشخص میشد و هیچ مبنای دقیق فنی نداشت. در برخی موارد بر اساس مشاهدات، بازرسی ها و مقایسه عملکرد اسمی و واقعی این فرایند انجام میشد.

اما با ظهور اینترنت اشیا فرصت خوبی برای بهبود در فرایند تعمیر و نگهداری بر اساس داده های واقعی و تحلیل لحظه ای و مستمر به وجود آماده است. این روش موجب ارتقا قابلیت اطمینان برای متخصصان تعمیر و نگهداری شده است. جایی که در گذشته ضعف های فراوانی در جمع آوری همه داده ها از تجهیزات، یکسان سازی و تحلیل آنها وجود داشت. با مکانیسم و فرمول های سنتی تشخیص میزان سلامت تجهیزات و دارایی ها دشوار بود. تاثیر عوامل و فاکتورهای مختلف بر یکدیگر تا حدودی غیرممکن به نظر میرسید و در اکثر اوقات نتایج به دست آمده با واقعیت اتفاق افتاده همخوانی نداشتند. در حال حاضر و با استفاده از فناوری اینترنت اشیا، ترکیب و تحلیل این داده ها بسیار آسان تر و دقیق تر انجام پذیرفته و فرایند تعمیر و نگهداری را تغییرخواهد داد.

تشخیص سلامت تجهیزات ماکسیمو

سیستم طراحی شده توسط این شرکت ترکیبی از سنسورهای تعبیه شده در تجهیزات و دارایی سازمان، سیستم­های عملیاتی و داده های آب و هوایی است که پس از جمع آوری داده ها و بررسی سابقه آنها و همچنین استفاده از فرمول ها و روش های تحلیلی دقیق، نمره سلامتی تجهیزات را اعلام می کند. تمامی این اتفاقات فقط بصورت یک دید کلی به کاربر ارائه میشود و نیاز نیست اوپراتور دستگاه اطلاعات علمی و فنی قابل ملاحظه ای داشته باشد.

این نمرات را می توان با الگوهای عملیاتی و تجهیزات مشابه در مکان های مختلف لینک کرده و به شکلی برنامه ریزی کرد که برنامه تعمیر و نگهداری مشخصی را به اوپراتورها بر روی داشبورد کاری آنها نمایش دهد.

سیستم های ارائه شده توسط شرکت ماکسیمو با تجربه 20 ساله در زمینه سامانه های تعمیرو نگهداری و ارتباط با صنایع، مشتریان و شرکای مختلف در بازار توانسته است راه حل دقیق برای رفع مشکلات مشتریان با مشخصات زیر فراهم نماید:

– شناخت وضعیت دارایی های حیاتی هر کسب و کار

– بهینه سازی برنامه های تعمیر و نگهداری بر اساس هشدارهای زودهنگام از دارایی ها

– پیش گیری از خرابی های برنامه ریزی نشده

– به حداقل رساندن تعمیرات غیرضروری

– شناسایی عواقب مالی و خطرات مرتبط با استراتژی های مختلف مدیریت دارایی

– بازخورد رشد مشتریان، شرکای تجاری را افزایش می دهد.

از طریق این سامانه ما انتظار داریم که تصمیمات راهبردی درستی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات سازمان بر اساس داده های جمع آوری شده اتخاذ شود. همچنین زمانی که تولیدکنندگان از این سیستم برای محصولاتشان استفاده میکنند قادر خواهند بود دید کلی نسبت تجهیزی که در اختیار مصرف کننده است داشته باشد و خدمات قابل قبولی در زمان های مورد نیاز برای آن فراهم نمایند. این موضوع بر رضایت مشتری تاثیر زیادی خواهد داشت.

همانطور که قبلا هم اشاره شد، این قابلیت ها از طریق بکارگیری فناوری اینترنت اشیا محقق خواهند شد و شرکت ماکسیمو از این قابلیت ها برای مدیریت تعمیر و نگهداری تجهیزات بهره گرفته است.

 

 Maximo

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید