مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

انتشار نسخه دوم پلتفرم Lumada اینترنت اشیا شرکت هیتاچی

پلتفرم Lumada

 

انتشار نسخه دوم پلتفرم Lumada اینترنت اشیا شرکت هیتاچی


پلتفرم Lumada اینترنت اشیا مبتنی بر ابر شرکت هیتاچی در حال حاضر در دسترس است. به روز رسانی نسخه 2 این پلتفرم، شامل پشتیبانی از تکنولوژی دیجیتال دوقلو، که هیتاچی آن را “آواتار های سرمایه” نامیده است، می باشد. آواتار های سرمایه، دارایی های فیزیکی و متادیتای ارزشمند  را به صورت دیجیتالی برای تجزیه و تحلیل فراهم می کند. مطابق یک نشریه   مطبوعاتی، خدمات به صورت یک پروکسی دیجیتال برای دارایی های تجاری و صنعتی و همچنین دیدگاه های سریع و مبتنی بر سلامت داده ها و عملکرد آنها ارائه می گردد. بسته جدید نرم افزاری پیشرفته، به توسعه دهندگان و معماران اینترنت اشیا امکان می دهد که با استفاده از ابزار و ویژگی های قدرتمند، راه حل های صنعتی اینترنت اشیا را بسازند و توسعه دهند.

خدمات امنیتی فناوری اینترنت اشیا شرکت NTT

شرکت امنیتی NTT خدمات امنیتی، سرویس های جامع امنیتی IT/OT را راه اندازی کرده تا به طور کامل امنیت فناوری عملیاتی که به طور چشم گیر با اینترنت در ارتباط است را تضمین نماید. NTT در یک نشست مطبوعاتی گفت: همگرایی IT/OT، همه چیز از جمله زیر ساخت حیاتی را در بر می گیرد. در حالی که حملات و حوادث امنیتی سایبری روی زیرساخت ها در حال افزایش است. درواقع  این شرکت سرویس های امنیتی جدید، سرویس های مشاوره ای و مدیریتی را برای نظارت، شناسایی و جلوگیری از حملات سایبری ارائه می دهد.

انتشار و ارائه محافظت در برابر BlueBorn توسط فروشندگان

 فروشنده پلت فرم امنیتی IOT به نام Armis در هفته گذشته به کشف حمله ای حامل ویروس BlueBorne اشاره کرد و افزود چندین فروشنده پس از اعلام این موضوع ،گام هایی برای حفاظت از محصولات خود برداشته اند. BlueBorne یک حمله است که هکرها می توانند از طریق اتصال بلوتوث به دستگاه های هدفمند نفوذ کرده و کنترل کامل آنها را بدست بگیرند. بر این اساس، شرکت مایکروسافت در هفته گذشته یک بروزرسانی برای کلیه نسخه های ویندوز خود ارائه کرده است. شرکت گوگل نیز یک بروزرسانی برای Google Nexus و Verizon  و یک  پک برای Galaxy Note Edge منتشر کرده است. قابل ذکر است IOS10 شرکت اپل به این حمله حساس نیست.

 

BlackBerry و Fleet Complete

طبق گفته ZDNet، BlackBerry و Fleet Complete، یک توافقنامه مجدد و همکاری کامل برای گسترش ناوگان فعلی و راه حل های نظارت با رادار بلک بری در قالب یک دستگاه با برنامه وب که مشاهده و تجزیه و تحلیل مستمر سرمایه ر ا فراهم می کند، داشتند. Fleet Complete در حال حاضر شامل رادار BlackBerry به عنوان بخشی از مجموعه ملی راه حل فناوری اینترنت اشیا برای حمل ونقل خواهد شد. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، راه حل گسترش یافته، مدیریت بهتر ظرفیت دارایی را برای حمل و تقل فراهم آورده است و شرایط محیطی از تریلر و کانتینر در یک خط اتصال تنها ترکیب می نماید. مشتریان می توانند به یک حجم وسیعی از داده های مربوط به وسایل نقلیه و تریلر خود، با اضافه یک نقشه بصری از وضعیت بار، دما، رطوبت و اطلاعات فشار در میان بسیاری از اطلاعات دیگر دسترسی داشته باشند.

 

آیا “IoT” می تواند در قالب  یک کلمه زنبور باشد؟

با توجه به شواهد بیشتر در مورد اینترنت اشیا، در نهایت مریام ویستر این هفته اصطلاحی در فرهنگ لغت ایجاد کرد.

“اینترنت چیزها” – یک قابلیت شبکه است که اجازه می دهد تا اطلاعات از اشیا و دستگاه ها (مانند وسایل و لوازم آشپزخانه) با استفاده از اینترنت دریافت و ارسال شوند – در کلمه انتخاب شده امسال، این شرکت 200 ساله در سال جاری در وب سایت خود نام گروه را در انتخاب خود گنجاند. اصطلاحات به طور کامل؛ موسس اعضای این زبان را نشان می دهد که بعضی ها را به چندین دهه عقب تر برده و برخی دیگر قابل استفاده بودن را نادیده گرفته اند. همه در استفاده از منابع متنوع کاربرد قابل توجهی دارند و ساختن آن کلمات برای خوانندگان این انتظار را به وجود می آورد که در فرهنگ لغت پیدا شوند.

پلتفرم Lumada

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید