مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

بازتاب برگزاری سمینار آشنایی با اینترنت اشیا توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در شبکه خبری فناوری نوین (ICTPREES)

ICTPRESS – روز شنبه 30 تیر 97 “سمینار آشنایی با اینترنت اشیا” با حضور متخصصان، دانشجویان و علاقه مندان حوزه IoT توسط گروه آموزشی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در استان البرز برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این سمینار با برگزاری دو نشست، تحت عناوین “هستی شناسی، مفاهیم و معماری اینترنت اشیا” و “اقتصاد و کسب و کار اینترنت اشیا” به مخاطبان ارائه شد.

محمد قیصری دبیر اجرایی سمینار در زمینه دلایل و ضرورت های برگزاری این دوره گفت: یکی از ترفندهای روز دنیا در بحث فناوری، اینترنت اشیا است که برای پیاده سازی آن نیاز به آموزش و فرهنگ سازی داریم. خوشبختانه یا متاسفانه موضوع اینترنت اشیا مانند دیگر فناوری ها نیست که بتوان از محصولات خارجی استفاده کرد. بهتر است اینطور عنوان کنیم که اگر قرار است اینترنت اشیا غیربومی باشد بهتر است اصلا وارد کشور نشود.

برای این منظور حتما نیاز است آموزش های مقدماتی، پیشرفته و عملیاتی برای تمام متخصصان، مدیران و صاحبان صنایع مختلف در نظر گرفته شود تا بتوانیم خیلی سریع انتقال تکنولوژی در این زمینه داشته باشیم و گرفتار راهکارهای خارجی نشویم.

در این راستا، دبیر اجرایی این سمینار، برخی موضوعات محوری این نشست را چنین اعلام کرد:

مفاهیم اولیه، معماری و زنجیره ارزش اینترنت اشیا

چرخه حیات اطلاعات در اینترنت اشیا

توصیف لایه های اینترنت اشیا به صورت کامل و جدا

ابزارهای محقق سازی انقلاب دیجیتالی

ایجاد هویت دیجیتالی

اقتصاد اینترنت اشیا

کسب و کار اینترنت اشیا

ارزش کاربردی اینترنت اشیا

کامپوننت های پلتفرم های تجاری برتر موجود در دنیا

اینترنت اشیا و کابرد آن در صنایع مختلف

بررسی کسب و کار های دیجیتال ایران

لازم به ذکر است در پایان این سمینار، به شرکت کنندگان گواهی‌نامه معتبر از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا اعطاء شد.

مخاطبان و علاقه‌مندان، شرکت ها و سازمان های علاقمند می‌توانند در صورت تمایل به برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری، از طریق ایمیل info@iotiran.com یا تلفن 02166069708 با مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ارتباط برقرار کنند.

شماره خبر: 37196

تاریخ: چهارشنبه 3 مرداد 1397 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید