مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

فرصت های ایجاد شده در بهداشت و درمان با به کارگیری اینترنت اشیا

IOT health

 

فرصت های ایجاد شده در بهداشت و درمان با به کارگیری اینترنت اشیا


 

1-ایجاد یک دیدگاه جامع از زنجیره تامین در تمام مسیر  (منبع تا ذخیره سازی)

فرصت 1: قدرت نفوذ فناوری اینترنت اشیا در ایجاد توانایی برای مدیریت موجودی های مبتنی بر ابر، با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها برای اتصال محصولات و فرآیندها با هزینه واقعی

زنجیره تامین سلامت فقط در زمینه تولید، توزیع و حمل و نقل محصولات نیست. به منظور ارزیابی درست زنجیره ارزش باید آن را به صورت جامع بررسی کرد که هزینه های مستقیم و غیرمستقیم شامل می شود.

این کالیبراسیون ارزشیابی سیستم به اطلاعات و میزان زیادی از داده هایی که می توان جمع آوری، تجسم و روی آنها عملی را انجام داد، نیاز دارد.

 

2-سرمایه گذاری در تکنولوژی به منظور بهبود “تجربه کاربر” در کارکنان بالینی

فرصت 2: استفاده از قابلیت اتصال و اشتراک گذاری داده های اینترنت اشیا برای رهایی کارکنان خط تولید از بار مسئولیت فهرست موجودی ها

با توجه به نظرسنجی اخیر، ۴۲٪ از کاربران گفته اند که زنجیره تامین زمان زیادی را صرف مراقبت از بیمار می کند، در حالی که ۴۵٪ از ارائه دهندگان خط خط تولید گفته اند وظایف زنجیره تامین دستی، تاثیر منفی یا “تا حدودی” منفی بر مراقبت از بیمار دارد. خوشبختانه، فناوری های پیشرفته ای در ردیابی محصول و سیستم های خودکار وجود دارد که می تواند به کاهش این تنش ها کمک می کند و پزشکان را به بیماران خود باز می گرداند.

 

3- به کارگیری فن آوری برای بهبود دقت، سرعت و هزینه.

فرصت 3: زنجیره تامین مراقبت های سلامت یک دارایی استراتژیک است که می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های بالا شود و IoT کلیدی برای حرکت به سوی تغییر است.

 جراحان و پرستاران نقش مهمی در بهبود عملیات زنجیره تامین دارند. در حقیقت بررسی ها نشان می دهد از دیدگاه ۹۴% افراد، مدیریت زنجیره تامین ارتباط تنگاتنگی با موفقیت مالی دارد. مراکز درمانی می توانند در جهت بهبود زنجیره تامین از مزایایی از جمله ایجاد تعادل میان سطوح منابع موجود و الگوهای مصرف، بهبود مدیریت تاریخ مصرف محصولات، کاهش مخاطرات تهدید کننده بیماران و مزایای متعدد دیگر در راستای بهبود سرعت تامین و دقیق تر شدن آن بهره مند شوند. داده های جمع آوری شده از طریق شبکه های ارتباطی اینترنت اشیا قابلیت مشاهده را فراهم می کند که این امر باعث تغییر در مدیریت حمل و نقل، مستندات دقیق بالینی و استاندارد سازی محصول و گردش کار در سازمان  ها می شود.

 

IOT health 

 

منبع:  https://www.beckershospitalreview.com/supply-chain/3-opportunities-to-utilize-the-internet-of-things-iot-in-the-healthcare-supply-chain.html

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید