مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

جدیدترین گزارش گارتنر در زمینه امنیت اینترنت اشیا

جدیدترین گزارش گارتنر در زمینه امنیت اینترنت اشیا

جدیدترین گزارش گارتنر در زمینه امنیت اینترنت اشیا


 

هزینه های جهانی امنیت اینترنت اشیا در سال 2018  به 1.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش گارتنر هزینه های امنیت اینترنت اشیا در سراسر جهان در سال 2018 به 1.5 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم در سال 2017 ، 1.2 میلیارد دلار بود. دلیل این افزایش هزینه تلاش شرکت ها برای محافظت خود در برابر تهدیدات امنیتی مبتنی بر IoT بوده است.

طبق تحلیل های انجام شده طی سه سال گذشته مشخص شده که تقریبا 20 درصد شرکت ها تحت تاثیر یک حمله امنیتی مبتنی بر اینترنت اشیا قرار گرفته اند.

روگرو کونتو مدیر تحقیقاتی گارتنر می  گوید: به زودی شاهد تقاضاها برای ابزار و خدماتی هستیم که تست نفوذ و ارزیابی امنیت نرم افزارها و سخت ها را انجام می دهند. همچنین سازمان ها نیز به دنبال افزایش دانش خود در مورد پیامدهای ارتباطات خارجی در شبکه هستند. و این ها عوامل اصلی هستند که باعث می شوند هزینه های امنیت اینترنت اشیا تا سال 2021 به 3.1 میلیارد دلار برسد.

بر اساس پیش بینی های گارتنر، عواملی که سبب افزایش هزینه ای امنیت اینترنت اشیا می شوند،نشأت گرفته از عدم اولویت بندی و اجرای بهترین شیوه و ابزارهای امنیتی در نقشه های ابتدایی اینترنت اشیا است.

پیش بینی می شود که تا سال 2021، تنظیم مقررات عامل تاثیرگذار بر افزایش امنیت اینترنت اشیا خواهد بود.

کونتو می گوید: علاقمندی برای بهبود عملکرد اتوماسیون ها در فرایندهای عملیاتی از طریق به کارگیری دستگاه های هوشمند مانند سنسورها ، ربات ها و اتصالات از راه دور مبتنی بر خدمات ابری در حال افزایش است. این نوآوری که به عنوان اینترنت اشیا صنعتی(IIOT) یا نسل چهارم صنعت  شناخته می شود، امنیت بخش های توسعه فناوری های عملیاتی مانند انرژی، نفت، گاز، حمل و نقل و تولید را تحت تاثیر قرارخواهد داد.

مرکز تحقیقاتی Navigant Research در اوایل ماه می 2018 ، گزارشی منتشر کرد که سبب افزایش توجهات به اینترنت اشیا شد. زیرا این فناوری امنیت شرکت ها و تشکیلات اقتصادی و صنایع همگانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جدیدترین گزارش گارتنر در زمینه امنیت اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید