مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

بهره برداری از اینترنت اشیا در مدیریت انرژی هوشمند

مدیریت هوشمند انرژی

 

بهره برداری از اینترنت اشیا در مدیریت انرژی هوشمند


 

مدیریت انرژی هوشمند به صورت قابل توجه و گسترده ای در سراسر جهان در حال رشد است . با توجه به گسترش فناوری ها و بهبود برنامه ریزی ها ، ما میتوانیم از طریق فرآیندهای خودکار و نظارت از راه دور در هزینه های خود صرفه جویی کنیم.

با پیشرفت اینترنت اشیا ، این فناوری به موضوعی برجسته در جامعه ما تبدیل خواهد شد . بیشتر چیزهایی که در حال حاضر نیاز به فعال سازی دستی دارند در آینده به قابلیت کنترل از راه دور مجهز شده و در مواردی دیگر هم به طور کامل خودکار خواهند شد . هم اکنون اینترنت اشیا در حوزه مدیریت انرژی حضور بسیار تاثیر گذاری را دارد . 

نیاز به مدیریت انرژی

دنیای کسب و کار امروزه به شدت رقابتی شده و هر سازمان یا شخصی به دنبال صرفه جویی بیشتر است . با افزایش قیمت انرژی ها ، کسب و کارها وادار به ایجاد استراتژی های جدیدی به منظوره صرفه جویی در مصرف انرژی شده اند. این استراتژی های جدید تمرکز بالایی را بر روی مصرف انرژی قرار داده و باعث شده است که همواره نظارتی مستمر بر روی مصرف انرژی قرار بگیرد .

یک راه حل موثر در مدیریت انرژی هوشمند ، بستری مناسب را برای کنترل و بهینه سازی انرژی در زمینه های گرمایش ، تهویه ، تبرید ، روشنایی ، سیستم اطفاء حریق و سیستم امنیتی فراهم میکند و همچنین یک راه حل موثر تر و پیچیده تر به شما اجازه نظارت بر تعمیر و نگهداری زیر ساخت ها را میدهد.

برنامه ریزی برای مدیریت انرژی

اگرچه که امروزه نرم افزارها ، سخت افزارها و راه حل های تحلیلی زیادی برای مدیریت انرژی هوشمند در دسترس قرار دارد اما نباید فراموش کرد که مهم ترین مسئله در صرفه جویی در مصرف انرژی ساخت خانه هایی با سقف های نه چندان بلند است ، زیرا که سقف های بلند منجر به اتلاف انرژی میشوند . امروزه بسیاری از سازمان ها نقشه های ساخت محوطه های خود را براساس مصرف بهینه انرژی و روشنایی طراحی میکنند تا هم در مصرف انرژی و هم در هزینه ها صرفه جویی کنند .

همچنین بهتر است که کسب و کارهای مدیریت انرژی هوشمند ، به صورت روزانه هزینه های صرف شده را محاسبه کنند تا بتوانند به بالاترین سطح صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه دست پیدا کنند .

اتصال اشیا

خوشبختانه بیشتر شرکت هایی که تامین کننده سخت افزار مورد نیاز مدیریت انرژی هوشمند هستند ، سخت افزارهای خود را مبتنی بر راه حل های متصل طراحی کرده اند و این راه حل ها به صورت آماده در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد .

بدون اینترنت اشیا مدیریت انرژی هوشمند ممکن نیست زیرا که با اینترنت اشیا دستگاه ها قادر به تصمیم گیری بر اساس قوانین تحلیلی وضع شده هستند واین تصمیمات را بدون دخالت انسان انجام گرفته و در پول و هزینه مصرف کنندگان صرفه جویی میکند .

آینده مدیریت انرژی

اگرچه که در حال حاضر مدیریت انرژی هوشمند یک نوآوری محسوب میشود اما در آینده نقش مهمی را در هر دو سمت کسب و کار و مصرف کنندگان ایفا خواهد کرد . به عنوان نمونه ، هدف اصلی مدیریت گاز بریتانیا این است که تا پایان سال 2020 تمام منازل را مجهز به کنتورهای هوشمند کنند .

با توجه به مقدار رشد داده ها و فرآیندهای تحلیلی ، مدیریت انرژی در آینده بسیار پیچیده تر و بهینه تر خواهد شد و منجر به کاهش اتلاف انرژی و صرفه جویی میشود . 

مدیریت هوشمند انرژی

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید