مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

مجهز کردن ساختمان های تجاری به فناوری اینترنت اشیا توسط اتحادیه Fairhair

اتحادیه Fairhair

مجهز کردن ساختمان های تجاری به فناوری اینترنت اشیا توسط اتحادیه Fairhair


اتحادیه Fairhair، متشکل از شرکت های برجسته ای در زمینه روشنایی، اتوماسیون و تکتولوژی است و سه طرح پیشنهادی از جمله ، مدل سازی منابع، کشف منابع و امنیت را به منظور اجرای طرح اینترنت اشیاء در ساختمان های تجاری طراحی کرده است. بازخوردهای دریافتی از  بررسی های خارجی انجام شده بر روی طرح ها،  به پیشرفت این اتحادیه کمک های زیادی خواهد کرد.

Fairhair تصمیم گرفته است که به سمت ایجاد مجموعه ای از مشخصات فنی پیش برود که با استفاده از استانداردهای IEEE و IETF ، مجموعه ای از خدمات مشترک سیستمی را برای ایجاد یک زیرساخت مشترک مبتنی بر IP ، تعریف خواهند کرد.

هدف این اتحادیه از گسترش استفاده اینترنت اشیا در اتوماسیون ساختمان و صنعت کنترل روشنایی ، ساختن سیستم های امن، مقرون به صرفه و قابل ارتقاء است. Fairhair همچنین در حال پیشبرد طرح های خود با اکوسیستم های معتبری مانند KNX،   BACent و Zigbee است.

Fairhair کار خود را با گروهی از شرکت های خارجی ، سازمان ها و گروه های دانشگاهی  آغاز کرده است و از آنها خواسته که مشخصات طرح های پیشنهادی اش را بررسی نمایند. یکی از پیشنهاد هایی که دریافت نمود این بود که انعطاف پذیری چارچوب ابرداده ها را با استفاده از مفهوم داده های مرتبط و پیاده سازی متحد برنامه های کاری، افزایش دهد.

تحقیقات انجام شده توسط Navigant نشان می دهد که بازار جهانی اینترنت اشیا برای ساختمان های هوشمند تا سال 2026، به 22 میلیارد دلار و در سال 2017 به 6.3 میلیارد دلار خواهد رسید. این تحقیق همچنین نشان می دهد که صاحبان ساختمان های تجاری، برای سرمایه گذاری بر روی فناوری های هوشمند ساز ساختمان احساس نیاز می کنند که این سبب نفوذ اینترنت اشیا و در نتیجه موجب گسترش دیدگاه بهتری از کارها، تجهیزات و دستیابی به اطلاعات در لحظه ، بهره وری واقعی، راحتی و پایداری خواهد شد.

اتحادیه Fairhair

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید