مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

برگزاری دوره تخصصی “مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از اینترنت اشیا”

energy managment1

 

 برگزاری دوره تخصصی “مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از اینترنت اشیا”


 مرکز تحقیقات اینترنت اشیا برای اولین بار در کشور دوره تخصصی مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از اینترنت اشیا را در آذر ماه سال جاری برگزار می کند.

بخش انرژي يكي از مهم‌ترين اجزاي زيربنايي فني-اقتصادي جامعه بوده و تداوم فعاليت‌ها در بخش توليدي و خدماتي و بهبود سطح زندگي مردم مستلزم تامين اشكال گوناگون انرژي به مقدار كافي است.از آن جایی که استفاده درست و به جا از انرژی، متضمن توسعه پایدار در هر جامعه‌ای است، حفظ منابع باارزش انرژی و مدیریت صحیح مصرف آن یکی از مهم‌ترین  موضوعات در تمام کشورهای جهان بوده و کلیه سیاست‌گذاران، دولتمردان و دست‌اندرکاران بخش انرژی را بر آن داشته تا چاره‌ای جهت رویارویی با مشکل افزایش بی‌رویه مصرف و در نتیجه کنترل هزینه‌های انرژی بیاندیشند. از جمله موضوعاتی که می‌تواند کل چرخه تولید، توزیع تا مصرف انرژی را تحت کنترل داشته و به بهترین نحو ممکن از این منابع گرانبها استفاده کرد، مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا است که در میان آن ها، اینترنت اشیا می تواند یکی از بهترین راه کارها را ارائه دهد.

بنابر ضرورت توسعه دانش روز و انتقال فن آوری اینترنت اشیا به کشور، مرکز تحقیقات اینترنت اشیا بر آن شد تا با توجه به اهمیت روز افزون بهینه سازي مصرف انرژي در کشور، دوره “آموزش مدیریت هوشمند انرژی با استفاده اینترنت اشیا”  را برگزار کند.

سرفصل های دوره عبارتند از:

-شیوه های مدیریت انرژی

-اجرای عملیاتی هوشمند سازی انرژی

-بررسی سناریوهای عملیاتی در کشور

-تعریف شبکه هوشمند برق Smart Grid

-مشاوره همزمان آموزش برای پیاده سازی

-طرح های موفق هوشمند سازی انرژی در دنیا

-کاربرد Blockchain در انرژی های تجدیدپذیر

-نیازهای هوشمندسازی مدیریت انرژی سازمانی

 

در این دوره به شرکت کنندگان گواهی معتبر از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران اعطا خواهد شد.

جهت ثبت نام میتوانید به سایت www.IoTiran.com مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مرکز به شماره 77199154-021 تماس حاصل فرمایید.

 

برای ثبت نام کلیک کنید.

 

energy managment1

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید