مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

گزارش برگزاری دوره تخصصی آموزش مدیریت هوشمند انرژی با اینترنت اشیا

iotenergy iran

 

گزارش برگزاری دوره تخصصی آموزش مدیریت هوشمند انرژی با اینترنت اشیا


  به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و با همکاری سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق(ساتبا) در روز پنجشنبه 1آذر 1397دوره تخصصی با عنوان “آموزش مدیریت هوشمند انرژی با اینترنت اشیا” و با حضور جمعی از کارشناسان، دانشجویان و اعضای محترم پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق(ساتبا)، دانشگاه شریف، صنایع مخابرات ایران، همراه اول، دانشگاه علم و صنعت ودیگر نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر درمحل پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.

در زمان شروع دوره، جناب آقای مهندس «قیصری»، دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، ضمن خوش آمدگویی به حضار، در خصوص اهمیت حفظ و صرفه جویی و استفاده بهینه از نفت، گاز، برق، آب و انرژی های تجدید پذیر، اعلام نمودند که: “هدف از برگزاری دوره IoT Energy آموزش راهکارهای مدیریت هوشمند انرژی و نیز مزایای استفاده از آن است. “

این دوره در 5 بخش مجزا و تحت عناوین: معرفی جامع اینترنت اشیا و اقتصاد اینترنت اشیا، مدیریت هوشمند انرژی در ساختمان ها و سازمان ها، برنامه مدیریت مصرف انرژی درصنعت برق، نظام نامه های حمایت از هوشمند سازی انرژی در کشور، بررسی نمونه پیاده سازی شده در کشور، کاربرد بلاکچین در هوشمند سازی انرژی، بررسی طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام) برگزار گردید.

 

iotenergy iran

 

برخی از نکات ویژه‌ای که در این دوره توسط مدرسین محترم، آقای مهندس«مجتبی حسن یاری»، آقای دکتر« مهدی عباپور»، آقای مهندس «امیرسعید ایلوخانی» و آقای مهندس «میثم رضاییان» مطرح گردید، عبارتند از:

-مفاهیم اولیه،تاریخچه، معماری، زنجیره ارزش اینترنت اشیا

-اقتصاد اینترنت اشیا

-استفاده از هوشمندی در افزایش ضریب حفظ جان مراجعه کنندگان به اماکن عمومی و مسکونی در زمان آتش سوزی

-کنترل بحث مصرف انرژی ومدیریت آن

-نحوه مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف مخصوصا کشاورزی و کاهش چشمگیر مصرف حجم آب در بحران خشکسالی

-معرفی زنجیره بلوکی

-چالش های زنجیره بلوکی در انرژی

-پروژه های انجام شده در زنجیره بلوکی و حوزه انرژی

-نظامنامه های حمایت از هوشمندسازی انرژی در کشور

-بررسی نمونه پیاده سازی شده در کشور

iotenergy iran 2

 

از نکات قابل توجه این دوره بررسی هزینه درآمد حاصل از پیاده سازی چندین راهکار هوشمند سازی انرژی در حوزه آب و برق بود که نتایج پیاده سازی این راهکارها به صورت شفاف تر برای حاضرین بیان شد.

جناب آقای مهندس علی زیاری مدیرکل دفتر هوشمندسازی ساتبا هدف از برگزاری این دوره ها را ترویج فرهنگ هوشمندسازی و آموزش کارشناسان سازمان ها در جهت بهره وری انرژی و بهبود فرهنگ مصرف عنوان کردند. همچنین ایشان اعلام کردند که در این زمینه آمادگی همکاری با تمامی سازمان ها و شرکت هایی که علاقه مند هستند دارند.

هم اکنون این امکان برای اشخاص و یا شرکت ها و سازمان ‏های علاقمند فراهم است تا در صورت تمایل به برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری، از طریق ایمیل info@iotiran.com   و یا تلفن 02177199154 با مرکز ارتباط برقرار نمایند.

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید