مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

ELD – اینترنت اشیا و آینده صنعت حمل و نقل

اینترنت اشیا و آینده صنعت حمل

 

ELD اینترنت اشیا و آینده صنعت حمل و نقل


در حالیکه دستورالعمل جدید ELD در بعضی از مناطق مناقشه ایجاد کرده است، اما به سرعت در آینده دیجیتال صنعت حمل و نقل وارد خواهد شد.

در آینده صنعت حمل و نقل، دیجیتال خواهد شد، خیلی روشن است، در حال حاضر فناوری هایی مانند پلاتون با چندین حسگر، ردیابی وسیله نقلیه را در بزرگراه ها انجام می دهند. این فناوری ظرفیت بزرگراه ها را افزایش و موجب کاهش پایداری هوا شده است. مفهوم حمل و نقل مستقل است و اخیراً نیویورک تایمز نوشته است: فناوری که به ذهن بسیاری از مردم نزدیک است.

برای زمانی که یک فناوری برای نخستین بار وارد یک صنعت مانند حمل و نقل می شود با یک زمان سنجی دقیق به سرعت به فناوری دیجیتال در آن صنعت می رسد. اخیراً اداره ایمنی فدرال ایالت متحده آمریکا از نمونه مجوز ELD، برخوردار شده که توسط کنگره تصویب شده است. ELD ها یا همان دستگاه ثبت الکترونیکی، یک محیط کاری امن برای کامیون های آمریکایی فراهم نموده است. آنها ساعات رانندگی کامیون ها را بررسی وثبت می کنند و با اجرای قوانین، از رانندگی بالای 11 ساعت در یک دوره 14 ساعته جلوگیری می کنند. این قانون در 18 دسامبر به تصویب رسید. اگرچه برخی از کامیون ها در صنعت دامپروری و کشاورزی از این قانون معاف شده اند.

این مجوز برای برخی از دارندگان کامیونت و صاحبان ناوگان کوچک مورد علاقه قرار گرفته است. در حالیکه انجمن های حمل و نقل آمریکایی از این قانون حمایت داشته اند، برخی از کامیون دار ها، این مهم را برای راننده، هزینه های غیر ضروری و انعطاف پذیری بدون مزایای ایمنی ثابت می دانند. طرفداران قوانین دستورالعمل، به مجلات الکترونیکی در اجرای قوانین کمک می کنند. Ronnie Sellers سال گذشته، مالک بهره برداری سه کامیون در Tennessee گفته است: “هر کسی این قانون را نپذیرد، قصد دارد کارهایش را به صورت غیر قانونی اجرا کند.” با توجه به این که برخی از مالکان ناوگان کوچک مخالف مجوز ELD هستند، Eric Braswell، مدیر ارشد Omnitracs، گفت: مزایای بهره وری از فناوری فقط برای مالکان ناوگان بزرگ اعمال نمی شود. او درادامه افزود: ناوگان کوچک که برنامه ELD را راه اندازی می کنند، علاقه مند هستند که در اجرای اولیه آن شوکه شوند و نتایج متفاوتی از کار به دست آورند. آنها می توانند از 5% تا 10% در زمان خود صرفه جویی کنند و دیگر لازم نیست نگران ثبت های کاغذی باشند.

اخیراً Omnitracs با شرکت سامسونگ جهت ایجاد یک ELD روی دستگاه تلفن های سامسونگ یکپارچه شده است و یک پلتفرم امنیتی با نرم افزار مدیریت ناوگان را به این صنعت عرضه کنند.  Qualcommکه در اواخر سال 1980 روی مفاهیم ثبت های الکترونیکی فعالیت داشته است، Omnitracs را به عنوان یک کسب و کار تأسیس کرده که اولین سیستم ماهواره ای با نصب یک آنتن گنبدی روی کابین کامیون و برقراری ارتباط، را به بازار عرضه کرده است. ناوگان بزرگ هم این قانون را پذیرفتند. زیرا Omnitracs توانست توجیهات هزینه و اثبات بهره وری از نظر زمان و سوخت را ارائه دهد. فناوری در اواخر سال 1980 و اوایل 1990، نسبتاً گران بود. او اظهار داشت که یک الگوی مشترک با انواع فناوری وجود دارد و این اشتراک، هزینه را بهینه تر و به نقطه ای از ارزش واقعی و هزینه مقرون به صرفه، برای مالکان و اپراتور ها خواهد داشت.

Dain McCracken مدیر ارشد توسعه کسب و کار سامسونگ در آمریکا گفت: تکامل فناوری پیشرفت زیادی داشته است. به شبکه های ماهواره ای متصل و در حال حاضر شبکه ای گسترده از تلفن همراه در سراسر ایالت تحت پوشش است. او همچنین به پیشرفت های سریع در دستگاه های تلفن همراه نیز اشاره کرد. “دستگاه هایی که می توانند اهداف چندگانه را تأمین کنند و توانایی استفاده برای ELD و یا یک دستگاه شخصی را فراهم کنند.”

همکاری این دو شرکت، آنها را قادر ساخته تا فناوری ELD را در قالب یک دستگاه تلفن همراه سامسونگ ارائه دهند. فناوری Knox Workspace سامسونگ اجازه می دهد که این تلفن همراه بر دو حالت کاری و شخصی قابل تفکیک باشند. گزینه های متمایزی برای تنظیمات اتصال دارد. به عنوان مثال فرد بسته به نوع مالکیت ناوگان، با اتصال به LTE از حالت کاری و با اتصال به WI FI به حالت شخصی می پردازد. رانندگان کامیون می توانند با دستگاه تلفن های سامسونگ از نوع Galaxy S8 یا Tab4 یا مدل های بالاتر و حتی بارگذاری Omnitracs بر روی دستگاه های خود، کار را انجام دهند.

در نهایت، تلاش و همکاری این دو شرکت، موجب توسعه فناوری ELD به عنوان یک گام در آینده صنعت دیجیتال حمل و نقل خواهند شد. McCracken گفت: همه چیز برای آینده اینترنت اشیا باز می شود، داشتن این نوع دستگاه ها و انعطاف پذیری در شبکه ها، توانایی یک روند قابل توجه در زمینه حمل ونقل پیش بینی می گردد. یکی دیگر از مواردی که موجب کشش این کار می گردد، بهینه سازی دقیق نقاط و جمع آوری اطلاعات بهتر است.

رانندگان کامیون در یک شبکه پیچیده و ارتباط با اشخاص ثالث، دنبال کاغذ مدارک و اطلاعات خود هستند و مادام در یک چالش به سر می برند. اما فناوری اینترنت اشیا با جمع آوری اطلاعات به صورت خودکار، تولید ضمانت تحویل، POD و حتی ثبت رسید به صورت خودکار این چالش را حل نموده است. McCracken  توضیح می دهد که حمل و نقل در داخل و خارج کشتی قابل ردیابی است و اگر در کشتی نباشد به صورت خودکار  POD’ed صادر می شود. همانطور که از شبکه و دستگاه ها، موارد استفاده ELD را افزایش می دهیم، می توانیم از آن به عنوان ستون اصلی به عنوان یک سیستم برای همه ابتکارات مختلف نیز استفاده کنیم.

اینترنت اشیا و آینده صنعت حمل

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید