مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

CPqD ،پلتفرم متن باز اینترنت اشیا عرضه می کند

CPqD ،پلتفرم متن باز اینترنت اشیا

 

CPqD ،پلتفرم متن باز اینترنت اشیا عرضه می کند


برای توسعه اپلیکیشن های اینترنت اشیا در زمینه هایی مانند شهر هوشمند و اقتصاد کشاورزی در کشور برزیل سه اصل امنیت،قابلیت اطمینان و سهولت استفاده ،باید مد نظر قرار بگیرند. اینها بخش هایی از اهداف پلتفرم متن باز dojot است که توسط CPqD در12 سپتامبر 2017 در سائوپوئولو راه اندازی شد.

نام این پلتفرم برگرفته از نوعی آموزش دردنیای  آی تی است ،“dojo” نشستی است که در آن برنامه نویسان از طریق چالش ها و راه حل هایی که برای آنها ارائه می شود تکنیک های توسعه نرم افزار را فرا می گیرند. ریشه این کلمه به تمرین هنرهای رزمی برمی گردد.(در زبان ژاپنی dojo مکانی برای تمرین ورزش های رزمی است).

به گفته سباستین ساهائو ،رئیس CPqD ، “dojot ” پلتفرمی است که می تواند به توسعه اپلیکیشن هایی که با جامعه برزیلی همخوانی داشته باشد سرعت ببخشد.برای ترغیب شرکت ها،استارت آپ ها و موسساتی که علاقمند به توسعه این نوع اپلیکیشن ها هستند این پلتفرم بر پایه ابزار متن باز طراحی شده و دارای کدهای اوپن سورس است.

 

بنا به اظهارات مائوریسیو کاسوتی از تیم بازاریابی CPqD در طول سه سال بر روی این پروژه سه میلیون ریل برزیلی(واحد پول برزیل) معادل  959 هزار دلار از سوی    FUNTTEL و وزارت علوم،تکنولوؤی،ابداعات و ارتباطات

(MCTI )سرمایه گذاری خواهد شد.این توسعه،بخشی از یک پروژه بزرگتر است که FUNTTEL و FINEP آن را بنا نهادند و CPqD با همکاری دیگر موسسات علوم و تکنولوژی برزیل هدایت آن را برعهده دارند.

 

کدهای این پلتفرم برای علاقه مندان حوزه توسعه اپلیکیشن های اینترنت اشیا از طریق پرتال dojot قابل  دسترسی است.در این وب سایت هم چنین مستنداتی درباره چگونگی استفاده از کامپوننت ها، اینترفیس و فیلم های آموزشی نیز قرار دارد.

 

آلبرتو پارادیسی ،معاون بخش تحقیق و توسعه CPqD می گوید: “هدف از توسعه چنین پلتفرم هایی ایجاد انگیزه برای نوآوری و فراهم کردن تسهیلات برای اکو سیستم های فعال در زمینه اینترنت اشیا در کشور برزیل است.”

وی هم چنین می افزاید،توسعه دهندگان با انتخاب dojot می توانند در تکامل و بهبود آن نقش بسزایی داشته باشند،و این همان چیزی است که از یک پلتفرم متن باز انتظار داریم.

CPqD ،پلتفرم متن باز اینترنت اشیا

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید