مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

ماشین های فروش متصل در حال تبدیل شدن به یک چشم انداز جذاب در اینترنت اشیاء هستند

ماشین های فروش متصل در اینترنت اشیاء

ماشین های فروش متصل در حال تبدیل شدن به یک چشم انداز جذاب در اینترنت اشیاء هستند


تعداد ماشین های فروش متصل در سطح جهان تا سال 2020 با نرخ رشد سالانه 18.7 درصدی، به 3.6 میلیون واحد خواهد رسید. ماشین های فروش، داده های مبتنی بر مکان و زمان مربوط به فروش، موجودی و اولویت های مشتری را ارائه میکنند. و به کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش میزان فروش کمک میکنند.

هدف ماشین های فروش متصل، رسیدن به حدود 1.51 میلیون واحد در سطح جهان در سال 2015 بود.که پیش بینی میشود حدود 800 هزار عدد از این ماشین ها در آمریکای شمالی باشد در حالی که تعداد مربوط به اروپا 200 هزار عدد است.

همچنین تعداد این ماشین ها در دیگر بخش های جهان مجموعا 510 هزار واحد تا پایان سال 2015 تخمین زده شد که عمدتا در ژاپن و استرالیا بود. و نرخ نفوذ جهانی تا پایان 2020 به 20.3% خواهد رسید.

Rickard Andersson، تحلیلگر ارشد Berg Insight میگوید:”با پیشرفت تکنولوژی در اینترنت اشیا، این مورد برای فروش از راه دور استفاده میشود و هزینه ها درهردو بخش تجهیزات و سرویس های ارتباطی کاهش می یابد.”

ارائه دهندگان پیشرو که شامل Crane، USA Technologies، Cantaloupe Systems و  Nayax میشوند هریک بیش از 100هزار ماشین متصل را خواهند داشت.

بر طبق Berg Insight  بازار ماشین های فروش متصل در اینترنت اشیاء در حال حاضر تحت تاثیر گرایش هایی است که انتظار میرود تاثیر مثبتی در جذب تکنولوژی و نوآوری در بین فروشندگان داشته باشند.

Andersson میگوید: “پرداخت بدون پول نقد، در اضافه کردن اتصال به ماشین های فروش نقش مهمی را ایفا میکند. خدمات کیف پول همراه میتوانند فرصت های جدید پرداخت از راه دور مانند برنامه های بازاریابی و تبلیغات در بستر موبایل که صمیمیت مشتری را سرعت می بخشند ایجاد کنند. دیگر پیشرفت های اخیر مورد علاقه در بخش فروش غیر حضوری، اصطلاحا میکرومارکت هاست.”

انتظار میرود میکرومارکت ها در هزینه های ماشین های فروش سنتی به رشد خود ادامه دهند، اما ارائه دهندگان ناچارند با کاهش بازار فیزیکی در بخش اصلی خود مواجه شوند.

این پیشرفت از سوی دیگر به ارائه دهندگان خلاق فرصت تامین نیازهای عملیات میکرو مارکت ها را میدهد. نقش آفرینان پیشرو مانند Cantaloupe Systems این فرصت را دریافته اند.

Andersson افزود: “انتظار میرود در سال 2017 و بعد از آن ارائه دهندگان در پی افزایش خدمت رسانی در بخش امیدوار کننده میکرومارکت ها باشند.”

 

ماشین های فروش متصل در اینترنت اشیاء

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید