مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

پیشگامی کمپانی‌های IBM، Microsoft، Cisco و Dell در افزایش ارزش مالی بازار اینترنت اشیا

images_article_internet-of-thing

 

پیشگامی کمپانی‌های IBM، Microsoft، Cisco و Dell در افزایش ارزش مالی بازار اینترنت اشیا


بر اساس تحلیل‌های بازار جهانی اینترنت اشیا، پیش‌بینی می‌شود که ارزش مالی این بازار از 2/7 میلیارد دلار در سال جاری به 8/27 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش خواهد یافت. این نرخ رشد سالانه 31 درصدی توسط کمپانی‌های بزرگی مانند IBM، Microsoft، Cisco و Dell ایجاد خواهد شد و به گزارش موسسه MarketsandMarkets، شرکت‌های دیگری نظیر Oracle، SAP SE،Google، Amazon، Hewlett Packard، Hitachi، Greenwave و غیره در افزایش ارزش مالی بازار اینترنت اشیا نقش خواهند داشت. رشد گسترده اطلاعات تولیدشده به‌وسیله اینترنت اشیا و نیاز به خودکار سازی و بررسی پیشرفت کسب‌وکار، از عامل‌های محرک تحلیل‌های بازار جهانی اینترنت اشیا محسوب شده و انتظار می‌رود این عامل‌ها نرخ رشد سالانه را تا سال 2022 به 27 درصد افزایش دهند.

بر اساس این تحلیل‌ها، تولیدات بیشترین سهم از افزایش ارزش مالی بازار را به خود اختصاص خواهد داد. کمپانی‌های بسیاری در زمینه‌ ی تولید ماشین‌آلات سنگین، ساخت‌وساز، نفت و گاز، حمل‌ونقل و زنجیره تأمین با کمک تحلیل‌های جهانی اینترنت اشیا می‌توانند از منابع و امکانات خود در مناطق دور افتاده بهره گرفته و چرخه فعالیت خود را تسریع بخشند.

امروزه شرکت‌های تولیدی پیشرفت‌های بسیاری در زمینه پیش‌بینی خدمات تعمیر و نگهداری مبتنی بر ابر خود داشته و شرکت‌های کوچک و متوسط با استفاده از این پیش‌بینی‌ها تغییرات گسترده‌ای در کسب‌وکار خود ایجاد کرده‌اند. نوآوری‌های اینترنت اشیا در فرآیندهای تولید، موجب گسترش قابلیت‌های همکاری و اتصال ماشین‌ها، محصولات، کامپیوترها و ابزارهای تحلیلی به یک اکوسیستم شده و با توجه به پیشرفت فناوری‌های ابری و افزایش میزان تولید داده‌ها توسط کاربران اینترنت اشیا، انتظار می‌رود خدمات و کاربردهای مبتنی بر ابر افزایش یابد. خدمات ابری به واسطه تأمین منابع و پشتیبانی آنی، سازمان‌ها را قادر ساخته در هر زمانی با مشتریان و کارمندان خود ارتباط برقرار نمایند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، آمریکای شمالی بیشترین سهم از ایجاد ارزش مالی در این بازار را خواهد داشت و همچنین کشورهای آسیایی به دلیل گسترش فناوری در کشورهایی نظیر چین و هند و افزایش تقاضا برای استفاده از نرم‌افزارهای تحلیلی و خدمات مقرون‌به‌صرفه در میان سازمان‌های کوچک و متوسط، به سریع‌ترین رشد در بازار اینترنت اشیا دست خواهد یافت.

 

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید