مرکز تحقیقات اینترنت اشیا » اخبار IoT

پیش رویداد بوت کمپ اینترنت اشیا در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

1

 

پیش رویداد بوت کمپ اینترنت اشیا در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.


 

این پیش رویداد در روز پنجشنبه، 6 تیرماه 1398 با حضور نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از علاقه‌مندان به شرکت در رویداد جامع آموزش اینترنت اشیا به مدت 2 ساعت برگزار شد.

هدف از برگزاری این پیش رویداد، معرفی فرآیند برگزاری بوت کمپ، اساتید و محتوای آموزشی آن بود.

در آغاز مهندس قیصری دبیر اجرایی رویداد، دلایل الزام برگزاری این دوره­ های جامع و مهارت محور در کشور را توضیح داده و برنامه اجرایی بوت کمپ اینترنت اشیا را تشریح کردند.

1

در بخش دوم خانم دکتر محبان مدرس دوره و مسئول تیم‌های بوت کمپ اینترنت اشیا در توضیحات خود عنوان کردند که کمپ تابستانه اینترنت اشیا باهدف توانمندسازی فردی و تجهیز شرکت‌کنندگان به ابزارهای حوزه اینترنت اشیا برنامه‌ریزی‌شده است. در این کمپ با تشکیل تیم‌های IoT و هدایت و راهنمایی آن‌ها از ابتدا تا انتهای آن ، از ایده تا محصول اولیه، راه ورود موفق به بازار کسب‌وکارهای اینترنت اشیا به شرکت‌کنندگان نشان داده می‌شود. بهره‌گیری از اساتید حرفه‌ای کشور در حوزه‌های تخصصی مربوطه ، آموزش کار تیمی و همکاری در تیم‌ها ، ارتباط با سرمایه‌گذاران این حوزه و آشنایی با نیازها و دغدغه‌های آن‌ها و نیز مسیر ورود به بازار اینترنت اشیا از ویژگی‌های برجسته این دوره می‌باشد.

3

در ادامه و در بخش سوم جناب آقای دکتر روحانی نژاد نماینده محترم ستاد اقتصاد دیجیتالی و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر کارگروه اینترنت اشیا این ستاد به ارائه صحبت­هایی با مضامین زیر پرداختند:

باید استارتاپ­های IoT رشد کرده و اکوسیستم  آن سریع‌تر شکل بگیرد. بوت کمپ یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری است و این دوره باید الگویی برای سایر مجموعه‌ها باشد. این بوت کمپ باید مهارت افزا بوده و در ارزیابی نهایی مهارت افراد مورد شاخص قرار گیرد.

 5

همچنین جناب آقای مهندس یوسفی نماینده محترم صندوق نوآوری و شکوفایی گفتند:

بیش از یک دهه از حضور اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در دنیا می‌گذرد، چه خوب است که از حالا برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و از پتانسیل‌های موجود در کشورمان برای تحت کنترل قرار دادن این فناوری‌ها استفاده کنیم.

ایشان در ادامه گفتند: صندوق نوآوری و شکوفایی هم بر اساس شاخص‌های مختلفی از محصولات و استارتاپ­های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

 photo ۲۰۱۹ ۰۶ ۲۷ ۲۰ ۲۵ ۲۶

 در این پیش رویداد جناب آقای دکتر سهامی مدیرعامل استارتاپ موبیکار به‌عنوان یک استارتاپ موفق در حوزه اینترنت اشیا در مورد تشکیل تیم استارتاپی خود تا رسیدن به محصول نهایی و کسب درآمد توضیحاتی را ارائه دادند.

جناب آقای مهندس دیبایی نماینده محترم پارک فناوری پردیس، یکی دیگر از حامیان بوت کمپ اینترنت اشیا،  به شرح مراحل  استقرار تیم‌های استارتاپی، شتاب‌دهی آن‌ها و درنهایت حمایت از تیم‌های استارتاپی در قالب کسب‌وکار پرداختند.

آقای دکتر وحدت، هیئت‌علمی دانشگاه و مدرس اینترنت اشیا نیز برگزاری این نوع رویدادهای عملیاتی را در کشور الزامی دانسته و پیشنهاد‌هایی در جهت هرچه مفیدتر برگزار شدن آن ارائه دادند.

بوت کمپ اینترنت اشیا از تاریخ ۲ مردادماه لغایت ۱۵ شهریورماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید به آدرس اینترنتی www.IoTiran.com زیر مراجعه فرمایید.

photo 2019 07 01 09 59 10

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و دستاوردهای ایران و جهان در زمینه هوشمندسازی و اینترنت اشیا می توانید عضو باشگاه خبری ما شوید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید